|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 323ci 00 och vill ha lite mer krut..funderar nu på att skaffa mig en 330ci skiljer det mycket på draget eller är det bortkastade pengar tacksam för råd Jonas | |
|
Visst märks 61 hk och 55 Nm ... 3-liters sexan anses vara bland de bästa (icke-M) motorer som BMW har byggt. Men provkör själv, den största skillnaden brukar märkas när man går tillbaka till sin egen bil ... usch vad trött den känns helt plötsligt ... ;-) |
|
|
JONTAN: Funderade precis som du.. Var ute och testade en 330 mycket fin motorgång o drag, men jag tyckte inte det var värt mellan skillanden mellan min 328:a och 330:in som säljaren ville ha. Skillanden i draget var inte extremt. Och som många säger vänjer man sig även med 330:in och vill då ha en m3:a. 323:an ska det vara ett fint drag i enligt vissa mätningar folk gjort. Finns pengarna då är det ju inga problems men 70 000 - 80 000 sek om inte mera är det inte värt, inte för mig i alla fall. Kör min bil tills nya 3-serien kommer. Testa 330:in men som min öma moder sa. Vansinigt då det är identiska bilar, förutom större motor. Men hon är ju trots allt bara en mor, som själv kör en ny Saab 95 Aero! GHAa måste ju kunna dra morsan! Men får acceptera att hon drar mig! Hoppas det har hjälpt dig lite.. Mvh Kristian |
|
|
Hade jag sett i backspegeln som gick från en 328-4d till 330Ci är jag oerhört nöjd med min bil, men jag suktar ändå efter M3:an.... Skillanden är inte oerhörd mellan 323 och 330, mycket bättre men inte oerhörd. Det blir det dock om du går upp på M3:an... Finns M3:or för 350-360 i tyskland nu.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.