AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.318

Länsförsäkringar höjer premie på e34 535 91

ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Fick mitt försäkringsbrev från Länsförsäkringar idag.
Vilken besvikelse!
Jag är 27 år , bor på landet, inga trafikolyckor bakom mig, nu vill de ha 11002 kr/helförs./år. Förra året betalade jag 8200......
Detta betyder att det är en ungefärlig höjning med 30%!
Kollade upp BMWOrginalförsäkring, de tar ca 9000 för helförs./år
(alla försäkringarna är med sk. merförs., storbilsextra)

Vad skall man göra , snart kostar en helförsäkring mer en bilen är värd!!!!

Besviken på bilförsäkringar!

"It's furious to be fast!"
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Premiehöjning med över 30% är inte speciellt kul och det är antagligen ingen större tröst att de flesta bilägare får samma "överraskning" från sina respektive försäkringsbolag.
Det brukar dock alltid finnas något bolag som ligger en bit lägre i pris än sin aktuella premie, så tipset är att alltid kolla upp vad de olika bolagen har att erbjuda inför varje årsförfallodag. Har man inga personliga relationer med bolaget som man värdesätter eller andra fördelar så lönar det sig att vara otrogen.

roadZter
En liten tröst att min ökade med 95%? Länk
Bolagen är helt otroliga.

Touringklubben: Länk
Min sida: Länk
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Micke: Höjning från 5.300 kr till 9.700 kr innebär en ökning på 83% (men det är mycket det med). ;) Läste vidare i din tråd att LF erbjöd 5.118 kr (plus obligatorisk hemförsäkring på 400 kr), det låter ju bra. Då får du en premie som ligger i nivå med din nuvarande (?) premie. Som jag skrev i inlägget ovan så lönar det sig att ringa runt och kolla priser (varje år).

roadZter
De
65
DeKå
323 CIA-00
Jag fick min räkning idag och jag höll på att ramla ur stolen... Från 2647 kr/halvår till 3955 kr inkl. Merförsäkring hos LF. En höjning på nästan 50%! De har höjt premieklassen vagnskadeförsäkringen kraftigt och allmänna höjningar på de övriga delarna. Jag ska ringa LF imorgon och tar reda på varför de har höjt så mkt men det lutar åt att jag byter till IF/Original försäkring som har hyfsat bra pris.

//DK
Visa användare
11
Laggy
535i -91
jag pröjsar ca7100 i månaden för min 535i i helförsäkring hos länsförsäkringar, ändå e det en imort, men då står den på farsan, vad den skulle kosta på mig vill jag inte ens tänka på. Köpte den för en vecka sen, e kanonnöjd med den, e riktigt dröm! /Freddan
JA LÄNSFÖRSKINGRINGAR dom e inte kloka när jag täckna min
540 2002/09 så begärde dom 11800 helåret det var ok
för jag bor mitt i stan 28 år gammal.
nu vill dom ha över 15tusen!!!!
jag byte till bmw orginal idag tar 11,600kr helår.
Fick brev fån länsförsäkringar ang. min M3:a,höjning från 9000:- till 15000:-,surt!
Micke

BmwCS 05419
Kan bara instämma om Länsförsäkringar. Vår 525 touring -93 går upp från 9400 till 15000. De vill nog inte ha några kunder längre, jo föresten, de han lura oss att teckna hemförsäkring tillsammans med bilförsäkring för att sänka bilförsäkringen. Den har precis börjat gälla....

Länsförsäkringar, NEJ TACK!!

De som kan, kör. De andra putsar....
....och livet är för kort för att inte använda sina grejer.
-BeeMWe-
Betalar 3500 helår för halvförsäkring, farsans bil dock då. 45 år landsbygd... Det är länsf.
Visa användare
11
Laggy
535i -91
Blev lite fel där...ska vara 7100 om året! inte i månaden. Så jag klagar inte så fruktansvärt!
vi
121
viruz
523i touring-00
Tjena! Jag ska fara på Lördag och köpa en 535-91:a! Har kollat vad den skulle kosta att försäkra! Den kostar i min farsas namn: 5400kr/år helförsäkring hos Folksam,,det vara billigt tycker jag iaf!

Mvh:Peter
Jag fick mitt försäkrings brev i går.... dom höjd från höga 14 200 till.... håll i er 19 880Kr... Dom är ju f*n inte sanna. Vad ska man välja för nått n??? detta funkar inte.

___
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Problemet är också att premierna stiger även för folk som bör klassas som "gamla". Skillnaden på man 35 år och man 55 år (samma ort) är betydligt högre nu än vad det varit tidigare. Man kan alltså inte en ett ljus i tunneln för att man blir äldre. Nu är alla förare oavsett ålder högrisk för försäkringsbolagen?
jag märkte det ville sätta bilen på farsan
men det lönade sig inte j***a LÄNSFÖRSKINGRINGAR

Snart 410 hk 622nm
Jag ringde till BMW orginal försäkringar... det gjorde 5000 kr.

___
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.