|
|
|
|---|---|
| Min vattentempmätare slutade fungera helt plötsligt! Är det någon som vet vad det kan bero på??? | |
svintoleffe |
givaren kanske har pajat, eller så kasnke si batterina är på väg att bli dålig. När dom blev dålig på min 323 då slutade den att fungera. Leffe |
|
Hade prcis samma fel på min 320i -89. Jag lossade elkontakten från stammen och sprayade med lite 5-56 och det vart bra. men kolla först batterierna om dom funkar. "E30 FOREVER" |
|
| Vad menar du med stammen....??? | |
|
kabelstammen, det sitter som en stickpropp med vridfäste, där inne kommer kablarna från tempgivaren( 2st, på min är färgerna-lilabrun & rödbrun) det kan ju ha ärgat eller blivit en belägning, för dom kopplas sällan loss,så dom har nog suttit där ända sen den var ny. Tänkte också en annan sak kolla si-batterierna först, mina funkade det var på det sättet jag gjorde en felsökning själv, sen kollade jag givaren den var okej, och då hittade jag kopplingen. den var helt grön. "E30 FOREVER" |
|
|
Med grön menar jag att den var helt ärgad och igenmurad, så då orutade jag 5-56 i den och på alla kontakter och satte ihop tog isär ett par gånger. och provade om det funkade. Det gjorde det. "E30 FOREVER" |
|
| En enkel fråga: Vilekn stam menar du och var sitter denna kontakt? | |
|
Den sitter under insuget, på undersidan där gasvajern sitter,stå på vänster sida av bilen och kolla in under insuget . Den hänger eller så är den fastsatt med någon clips eller liknande. "E30 FOREVER" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.