|
|
|
|---|---|
| Har en 316 coupe -95 som uppför sig lite lustigt. När man sätter på värmen i bakrutan försvinner mottagningen på stereon. Misstänker att stereon är felkopplad... Tips? /JL | |
|
Nej det e inte felkopplat , hade felet i min bmwstereo , snackade med en firma ska gå att ta fram störfilter, det var det som gått sönder i BMWstereon och vanliga steros har inte detta. Linus |
|
|
Tack för tipset!! Ska höra mig för och se om jag kan få fatt i ett sådant filter. /JL |
|
|
Tips två ! Hade liknande fel i min bil oxå . men löste problemt med en ny "glas-antenn" som monteras längst upp i vindrutan på insidan framför backspegeln . Köptes på mekonomen för 189 kr och monterades på en halv timme . (kanske billigare än bmws filter !?) MVH Tony B BMW 525i |
|
|
Jag har upplevt ett annat fenomen i min E36 328i: När jag kopplar på bakrutedefrostern börjar det vina i högtalarna. |
|
|
Skulle vara intressant att veta vad som menas med "filter" i stereon? Verkar inte så troligt. Värmetrådarna används som antenn, på senare årsmodeller kompletterade med extra trådar för AM/FM och TV. Kolla på båda C-stolparna, där värmetrådarna ansluts till bilens elnät via två lådor med anpassningskretsar/förstärkare. Jag skulle tro att felet ligger i någon av dessa. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.