|
|
|
|---|---|
bille |
Hej jag behöver fylla på ac,n i bilen den tog slut för några dar sen. bilen jag har är en bmw 750ia -91 vilken gas är det till den? vad brukar de kosta att fylla på? jag bor i gislaved någon som vet vad jag kan fylla på i närheten där? Bmw 750ia -91 ev,byte mindre bil |
|
Läs under "Sök inlägg", där finns spaltmetrar om detta......... Peo |
|
bille |
hur länge räcker en fyllning av ac.n på ett ungefär? bmw 750ia -91 ev,byte |
|
Den ska räcka "för evigt" om systemet är 100% tätt, men oftast läcker lite i packningarna när den står still under vintern, så det är rekomendabelt att köra igång AC:n en gång i månaden under vintern.....då smörjs packningarna så det tätar. Peo |
|
-BeeMWe- |
Du skall ha freon till din bil, olagligt nuförtiden. Vill du prompt ha det skall du ringa runt till olika kylfirmor och fråga om de har freon. Oftast är det småaffärer som har det på lager. Annars kan du byta packningar och olja i kompressorna och fylla med ny miljövänligare gas som används till dagens bilar. Fyllnad kostar 500 kr och uppåt beroende på vad för kylmedel du ska ha. |
bille |
ok tack för svaren. |
|
Det finns numera kylmedie som funkar i både den gamla typen av kylsystem och i den nya eller konverterade typen. De flesta firmor använder detta idag... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
bille |
Hur kan jag kolla som min ac fungerar nu? den har funkat felfritt men nu så kommer de ingen kall,luft hur kollar man smidigast så den fungerar finns de nått relä till den säkring eller vad? Mvh |
Svärd |
Startar kompressorn har du iallafall tillräcligt med tryck i systemet och då finns det ju kylmedium kvar. Finns det inte tillräckligt tryck känner en givare av det och kompressorn startar inte. Min kompressor startar men när det är riktigt varmt ute blir det knappt kallare än om man kör utan ACn påslagen. Kanske kan vara på gränsen till lite medium kvar då. Har bilen sedan stått i solen och värmt upp den svarta skinnklädseln blir det aldrig kallt i bilen. Vill inte veta hur det hade varit utan tonade rutor bak... HOT :( Ska försöka komma iväg till en kylfirma nån dag... //Martin |
|
Jag har en polare som fyllar för 700:- Han bor i skåne. |
|
bille |
hej vart i skåne bor han? ja ska ner en sväng till malmö om ett litet tag kanske kunde ordna en liten träff då+ Mvh |
|
Hmm igamla bilarna är det r12 och i nya r134a den gas som komm i ett mellanskede heter 411 men det går att fylla på med r134a i en gammal bil inga problem och den som säljer r12 är modig i dagens läge M5 som aldrig sover... |
|
|
m5 mackan: är det inte r404 som kom i mellanskedet eller cyklar jag? "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.