|
|
|
|---|---|
|
Som sagt har någon bytt vattenpump på en 750 E38? Jag har lossat allt och pumpen är lös men jag får inte loss den pg att svänghjulet sitter i vägen. Är det meningen att man ska lossa den stora bulten som håller i svänghjulet eller är det någon som har en annan teori? Jag vet att på dom äldre 750 E32 så lossar man dom 4 mindre bultarna på svänghjulet men E38 har inte den lösningen. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN Såld :( Nybliven 750i E38 ägare :) | |
|
Jag kan meddela att man ska ta bort den stora kronbulten som håller fast svänghjulet. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN Såld :( Nybliven 750i E38 ägare :) |
|
| Länk | |
|
Jag har läst allt de där redan, 740 är V8 750 är V12 de är inte samma sak och de ser inte riktigt likadant ut. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN Såld :( Nybliven 750i E38 ägare :) |
|
|
Lyfter tråden.... Bytte vattenpump i går svänghjulet måste bort annars får man inte ut pumpen. Obs o-ringar saknas i packsats och ingen packning till termostathus var med heller |
|
|
Svänghjul sitter på baksidan av motorn, på svänghjulet sitter turbinen och svepet på växellådan kapslar in allting. Det hjulet som sitter ifram heter Triggerskiva.. |
|
| Detta är visserligen vattenpumpsbyte på en 750 E32, men borde väl inte skilja så mycket mellan E32 / E38, eller...!?: Länk | |
|
Ojoj ursäkta mig att jag sa svänghjul och inte Triggerskiva. Men man kanske förstog vad jag menade. För det känns lite onödigt att lossa växellåda och turbin för att byta vattenpump eller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.