|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Pelle// Som sagt, bara att hålla med :( Har sett (rakt genom) många rostfria bilar... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Stick ner till ett gjuteri med din baklucka och få en glasfiber baklucka i stället. Så slipper du rosten samt att bilen blir lättare. kostar väl max 500 för en sådan svart med seiöst skick ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Gör man ett ordentligt jobb med rosten så håller sig den borta mycket länge! 1986 renoverade jag min 630SC -76 (importerades från Tyskland då) innebärande svetsning där det var hål eller hårt angripet av rost, blästring på andra ställen, grundning med betande grundfärg, lackning (totalt lackskikt minst 150 my) samt rostskyddsbehandling (flera gånger sedan dess). På några enstaka ställen har det blivit ytrost sedan dess och det är troligen inte där jag blästrat utan på ställen där jag 1986 trodde att allt var OK och därför inte brydde mig om att blästra. Jag påstår att gör man ett bra jobb håller det i 10-20 år eller mer om man sköter bilen! Per L |
|
|
Netz; mycket jobb är det...men det är kul (oftast) Daniel; tror att en lucka hamnar lite högre än en 5hundring. men du har en poäng i det, glasfiber rostar inte men det åldras ändå. Men visst har plast andra +poäng...VIKTEN ;-) Per, håller med dig..om man gör jobbet ordentligt håller det länge. Problemet är att dom flesta repar med sprayburkar...och då blir det som det blir. Hur många här lägger ner ett sådant jobb på att renovera upp en bil? |
|
|
Pelle Persson: jag vet att det finna rost om man börjar leta. Men mitt öga kan inte hitta en rost fläck på min baklucka. sen så håller jag och kille på och lagar upp hans 323 E30 den karssoen r är så gott som rensad nu. Motorn sitter kvar men den ska snart ur den oxå. För hoppnings viss så blir resultatet bra sen när den är klar och har vait in på lack och så. ______ bmw323.cbj.net |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.