AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.733

vad tycker ni om röd färg?

Sida 3 av 3
bmwracing
Rödlackerade njurar blir superläckert!
Länk

Länk
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
Vaxa bilen 3-4 ggr om året, man kan ta en vaxmaskin som är mycket lätt att använda..

Jag använder en ELU oscilerande polermaskin.. Med LAHEGA Finish28 först och sen tar man LAHEGA20 sen så blir den blank som attan..

Gör samma 3-4 gånger per år så håller lacken sig fin. Det tar max 2timmar per gång.

Snart är livet slut.. Eller det kanske börjar när man blir pappa ???!!
Je
88
Jens_83
kör Ådi!
Var också skeptisk mot röda bilar men nu har jag köpt en röd 320ik med kanonfin lack och jag måste säga att det e nog den vackraste bilen jag har haft!
Det e inge fel på röda bilar !!! hehe

min bil Länk
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Inget fel på rött. Jag har varit lika skeptisk mot rött som mot vitt men har fått ändra uppfattning. Rätt bil = köp. Är man nöjd sen så är färgen snygg oavsett. Nja, kanske inte gul.

___

En, men en BMW.
Tyvärr Kim, men jag har ändrat mig sedan min förra post i denna tråd. Är numera tämligen trött på Imolaröd, tycker den känns tråkig. Inte alls ful, bara trist :)

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
jp
464
jpn
523im -99
visst är det snyggt med röd bil om den är blank och fin

ps har 3st röda bilar i familjen, samtliga är BMW! =)

B-M-W
Da
45
Daniel Jönsson
M3 -87
325ix Touring -89
Som många sagt tidigare... Rött är väldigt snyggt om den är välskött. Förslagsvis en Imolaröd Z3 M Coupe (min drömbil).
Däremot är det väldigt lätt att lacken blir matt och tråkig om man inte håller efter den. Då blir din röda BMW plötsligt lika snygg som en gammal röd passat. Vet inte varför just röd lack är så "svår". Har sett varningar vid biltvättar att röda lacker kan skadas i tvätten.

//Daniel
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Zinnoberrot...snyggast färg på E30 helt klart.
Kim,

Jag håller med, Daytonaviolett är en av de allra snyggaste färgerna! Den passar nog dock inte så bra på de äldre modellerna, de som hade Hajnos. Men från E30 och framåt sitter den gjutet. Annars är Mora metallic en favorit (också violett).

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
En röd Ferrari? Si, grazie!
En röd BMW? No, grazie!

------
Länk
Länk
"okii.. nu blev man lite lättad, att ni säger att röd är sportigare färg...."

borde du inte utgå ifrån din egen åsikt i förstahand tycker man?.. det är juh ändå inte nån av oss som ska äga den.

rött är förövrigt snyggt om det är bra puts.

/mvh jocke

Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Jag har en röd E30.. bra puts tycker jag det är också. ;)

---
Länk
Jodå .. Rött i rätt nyans är snyggt på rätt bil - om lacken sköts som många här påpekar. Jag tycker att olika bilar passar i olika färger och rött har en viss benägenhet att se plastig ut - speciellt candy röd som många envisas med att smeta på sina upphottade jänkebilar. En bil som verkligen passar i rött är Bmw 850 - men tänk er den färgen på en 750 istället - snyggt?
Skulle vara kul att få se en 645 i rött - tycker bla. bmw's ljus turkosa metallic är en grov miss - tillsammans med en del andra nya färger - hoppas dem försvinner lika fort som saffransgul - urk & urk igen !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.