|
|
|
|---|---|
|
är de någon som har plockat bort sinna kattar.. ska börja bygga ersätnings rör nu, men måste köpa ett orginal system till så jag har något att besiktyiga bilen med.. Iron M/// | |
|
Det där har jag också tänkt att roa mig med , men med mejerikopplingar så man kan smaska på kattarna innan besiktning. Men ger det ingen mätbar effekthöjning vill inte jag vara miljöbov. Någon som vet vad kattarna stjäl i effekt på en otrimmad v12a ? "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
funkar kanske bra med såna kopplingar har själv inte en anning hur de ser ut men vill själv hellst att rören skall bytas ut mot et rostfritt system hela vägen.. ska svetsa om de främre delen själv å funderar på att köpa den sista bite fö cirka 8 lappar.. ingen som kör utan å vet om de ger någon effekt? Iron M/// |
|
svardska |
hur blir det med lambdasonderna då? dom styr ju hela kalaset! MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
| Hej! Jag vet inte hur det blir på 750, men min 740 blev det ingen märkbar skillnad när jag rensade kattarna iaf. /Janne | |
|
Att tänka på: När katalysatorn slog genom sades det ofta att motorerna pga katalysatorreningen tappat 15hk (eller liknande). Detta stämde säkert men... att bara plocka bort katalysatorn ger inte tillbaka all förlorad effekt. Katalysatorn är endast en del av ett system, ett system som är optimerat för att med hjälp av katalysatorn rena avgaserna. Det är inte i katalysatorn effekten förloras utan det är i avgasreningssystemet. För att få tillbaka effekt bör man med andra ord kombinera katborttagningen med en ordentlig mappning. Först då kan den kära effekten återfås! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
wadel: Jag vet exakt vad det ger på en V12:a. Absolut ingenting! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
ger det inget goare ljud elle nått?? men om man mappar om bilen efter man tagit bort kattarna å satt ditt sista biten med sport system..tycker de borde je något efter som de försvan hestar ur gamla motorer när dom statte ditt kattarna.. vet om blankpolerat rostfritt system från motor och bakåt för 40 000kr någon som e intreserad?? Iron M/// |
|
|
svardska: lambda.. svetasar jag in en muff på varje sida som de var innan.. Iron M/// |
|
|
Det kan ge ett något mullrigare ljud, men absolut ingen effekt! 40000:- för ett rostfritt avgassystem är ju inte direkt billigt, brukar väl kosta 5000-10000:-.... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
men deta är blankpolerat både inne å ute.. de är allt grenrör å kattar ljud... visst e de dyrt men tänkte bara om de var någon som hade så gott om pengar så dom kunde strö de på allt möjligt.. kör alla ndra med orginal system på bilarna eller?? Iron M/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.