|
|
|
|---|---|
Gold |
Hejsan! Jag tänkte att jag skulle skaffa mig en E28 (motor ej bestämt). Och undrar vad jag skulle kunna få för skick för en ca 20,000:-. Skulle vilja ha en lite stylad, rostfi och fin snurra, är det möjligt för den slanten?. Sen om det är någon som har lite roliga erfarenheter av E28an så dela gärna med er. Mvh Marcus |
|
Länk Tycker jag ser fin ut! Mina erfarenheter av E28 är att det är en bekväm och trevlig bil. Har kört en 528 och gillade vridet starkt, samt att den var utrustad med buffelskinn=mycket bekvämt! Även 518 är trevlig, men ack så trött... Det största problemet med E28 är att det verkar vara mycket svårt att hitta en i bra skick. De flesta har fått gå många och hårda mil. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
Gold |
Jo den där är ju fint skick men saknar styling, skulle vilja få tag på en som redan är lite estetiskt påkosstad men inte allt för maskinellt sönder pillad :). möjligt? Mvh Marcus |
|
köp min Länk inte överdrivet stylad men i bra skick.. kofongare fram e lite taskig men annars helt ok.. maila ett bud 12 tums ratt e MANLIGT :) |
|
|
Jag skulle satsa på en M535i för 20 papp. Ok, skicket kanske inte är världens bästa men för runt 20-22000 lär du hitta en i bra bruksskick. Och den bilen går RIKTIGT bra och är dessutom snyggt stylad redan original (M-kjolpaketet). Har själv haft tre stycken e28:or och måste säga att det är trevliga bilar, även om dom är lite väl till åren komna. När det gäller körkänsla däremot så är dom underbara, även komfortmässigt! Jag skulle inte satsa på en motorsvag e28. Minst 528i, men då skulle jag inte ge mer än 10-13000 kr. Så mitt tips är M535i... Den lär du inte bli besviken över. Lycka till! _____ När saknaden blir för stor Länk |
|
|
Jag tror inte att man får en hygglig M535i för 20000:-. Visst KAN man få det, men det är knappast vanligt. Jag betalade 28000:- för min. Och jag har kostat på den en del efter det. Så jag skulle satsa på en 528 för dom pengarna. Det får man en vettig för 20000:-. Lycka till i letandet. MVH Morgan. Länk |
|
|
Jag tycker att man iaf kan välja bort 520 då den drar lika mycket soppa som 528 och i stort sett är slö som en 518. En 528:a ska vara av sen årsmodell och tokfräsch för 20000:- anser jag. Jag tycker att min är i bättre skick än genomsnittet trots lite rost och den tror jag är värd 10-15 (näe inte till salu :)). Med lite tur går det kanske t.o.m att hitta en schysst 535:a för 20000:- Jag har svårt att tro att alla de som begär uppåt 40000:- blir av med dem. |
|
|
Hej! Mycket prisvärda bilar som sagt...Försök att hitta en fräsch 535:a när du ändå håller på (som flertalet oxå menar). Risken med en 535:a är naturligtvis att många av dem bilarna är "tokkörda" och inte längre har annat att bjuda på än problem. Går ändå att hitta en hyffsad 3,5:a för dem pengarna om man är ihärdig med sitt letande.... Lite fix blir det alltid med så här gamla bilar...Det måsta du räkna med hur som helst. Lycka till! Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.