|
|
|
|---|---|
|
Hej. OM jag har fattat det hela rätt så är det bara att massera lite i torpedväggen samt bygga om motorfästet för att få i m30 motorn? Men hur gör man med drivlinan? Hur blir det med m30:ins v-låda och sedan bakaxeln? kan man ta hela kittet från donatorbilen, dvs en 528 e28? Motor och drivlina har gått 32000 mil, är det lönt att lägga ner arbetet på att få ner skiten i en e30 eller ska man leta annan donator? Mvh //uffe | |
bmwracing |
kolla här: Länk |
|
Tackar! Men hur är det med kvaliten på motor och drivlina tror ni? Är det värt arbetet ? Mvh //uffe |
|
|
Det går inte att svara på. Om olja och filter byte har sköts och motorn inte misshandlats kall så håller den, men vem kan garantera det? Men om du klarar att montera motorn i en E30 så kan du byta kam och vippor också om det visar sej behövas senare. |
|
|
Kammen är bytt för 3000 milsedan. Så den bör ju vara fin. Hur brukar ventilstyrningar och ventiler vara i de motorerna? Då håller några mil till ? |
|
|
Va ska du me en sån busk motor till?? Min bil!! Länk |
|
|
Ja, säg de. Jag tänkte över det hela och kom fram till att jag skiter i de.. OM jag nu byter motor så blir det en m20b25.. Men, funderar på att byta bil. Så, får se vad som händer. //uffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.