AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
400

Bensinförbrukning - förbluffad

Tjena!

Har varit ute på en europaresa på 485 mil. Kört autobahn, autostrada (Italien) samt kört över ett antal bergspass, bl.a. Gross Glockner och St. Bernard. Hastigheterna på autobahn har varit rätt höga emellanåt - där det givits utrymme för detta. Nu till det otroliga. Jag trodde jag skulle kunna räkna med en bensinförbrukning över litern, men istället har bilen endast dragit smått otroliga 0.91 l/mil. Är kvaliteten på bensinen ute i Europa bättre tros? Erfarenheter mottages tacksamt.

Mvh Robban
Jag har en 320 E36 sedan 3 veckor. Den har på dom ca 200 mil jag kört inte dragit över 0.80 nån gång, detta trots FULLpackad bil och 130-140km/h. Det känns otroligt nice. Ren landsväg ligger på strax över 0.70.
gu
31
gurun
320i-93
Inte otroligt min burk drog 0.74 första tanken 0.73 andra tanken
under vår lilla semester tripp med fullpackad bil och åtskilliga mils velande i stadstrafik
Visa användare
16
BMW_323
Z3 2.8 Coupe ESS -99
325i Coupe (banbil) -87
kjørte på 0.62 i snitt ved 40mil (80-120kmt). 5mil av dom var kökjøring.. dette i en 97a 323 coupe..
elof
körde min 330ci 200mil i Europa på 0,84.....effektiva motorer !!
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Vanligtvis kör jag mest stadskörning och mycket kallstarter. Då dricker den ganska friskt... över litern iaf.
Men nu va jag och flickan på en liten tripp i helgen. 70 mil körde vi, blandat motorväg, landsväg och lite stadskörning. Körde på ganska bra både på motorvägarna och landsvägarna. 100-150km/h. När vi kom hem räknare jag ut att jag förbrukat 0,85 och blev glatt överraskad då jag trodde den skulle dra mycket mer när den va fullpackad både i bagage och baksäte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.