|
|
|
|---|---|
ormen |
Ni som brukar importera... Är det förberett med framdragna kablar osv. till sidoblinkers på äldre E34:or? Finns det någon tillverkningsdatum från när de började med fabriksmontering av blinkers? (har sett att en del 94: or har det men verkar inte nån ordning) Och sist: tacksam för tips om bästa håltagning för blinkers... hur och vad mm. "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
bästa tipset för håltagning av blinkers är att öva sig på en gammal skärm ett x antal gånger innan man ger sig på bilen "Measure twice, cut once" "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
bästa tipset för håltagning av blinkers är att öva sig på en gammal skärm ett x antal gånger innan man ger sig på bilen "Measure twice, cut once" "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
ormen |
jo.. öva ja, men tänkte mer på vilka verktyg, om sticksåg eller om det finns nån överlägsen plåtsax etc. "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
borrmaskin och sticksåg +fil tror jag min far använde när han gjorde för sidblinkers på en imprterad mb "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
efter att antal gånger har jag hittat ett kalasverktyg. Finns på biltema. En borr som är konisk formar och borar sakta och säkert upp större och större hål. Finns ingen fördraget! Lycka till Behandla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Köp sidoblinkers-kit på BMW då medföljer monteringsanvisning, bör finns fördraget fanns på min E32-87. E34 fick sidoblinkers som standard från 1995 årsmodell gäller alla marknader även USA men årsmodellbytet var tidigt så dom tidigaste bilarna klassas som 94or i Sverige. Mvh Stephan |
|
|
Klistra på sidoblink för besiktning riv väck de sen mycket snyggare! Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
|
Jag importerade en E34 525 av 1990 års modell med M50-motorn. På den var kablar dragna för sidoblinkers. Dessutom var försvagningsstansningar gjorda i inre plåten i hjulhuset, vilket underlättade montaget. Endast i skärmplåten gällde det att mäta och borra själv. Dock ganska enkelt med den utmärkta monteringsanvisning som medföljde sidoblinkers köpta hos BMW. Lycka till! ChristerG525 |
|
|
Jag importerade en E34 525 av 1990 års modell med M50-motorn. På den var kablar dragna för sidoblinkers. Dessutom var försvagningsstansningar gjorda i inre plåten i hjulhuset, vilket underlättade montaget. Endast i skärmplåten gällde det att mäta och borra själv. Dock ganska enkelt med den utmärkta monteringsanvisning som medföljde sidoblinkers köpta hos BMW. Lycka till! ChristerG525 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.