AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
537

Powerglide

63
79
635 Turbo
635 CSi -84
Är det någon som har erfarenhet av att konvertera en GMs Powerglide till stora BMW 6:an, funderar på testa det till min 635 Turbo.

Johan
Visa användare
253
Hazze
318-83 e21
M3 e46-01
316ti compact-02
såg en finne som gjort så med sin 02a,kolla här:Länk

11,83 201km/tim
Dr.BMW@solna
Går det inte att preppa en 4HP22?

336i-89,318i-88
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Är jag för dålig att lämna svar angående min låda???

Hmm, PG, jag skule nog personligen satsa på en 350 låda............ Problemet med automat är väl hur man än vrider och vänder att få till en vettig konverter... Om du inte tänkt köra turbo clutch förtås...

Jag är på G angående funderingarna kring lådan.

//Jesper
63
79
635 Turbo
635 CSi -84
PGn är ganska ok, ganska smidig och relativt lätt ( för att vara automat) självklart så ligger mycket på turbinen samt att köra med trans-brake (låsa 1:an elektroniskt ) sedan kunna ha ett bra startvarv och bara släppa knappen.....då lådan bara är 2 växlad så kommer det att krävas en del beräkningar kring utväxlingarna däck , slutväxel mot vridmomentet på motorns startvarv.
Jag är fortfarande intresserad av lådan som du har Jesper.....
men det är vissa fördelar att köra automat när man skall köra "rattlåsrace"

Johan
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Jag har själv haft funderingar kring att montera en AUT i min kärra, hmm, hade jag haft den kvar så hade det nog blivit en sådan konvertering... Men inte förrän efter mycket funderade pratande med folk osv.....

Jag är säker på att det finns förtjänster men man ska nog tänka igenom rätt bra innan man gör något.... En fungerande manuell är väl kanske inte optimalt för dragracing men den tycker jag gör ju bilen lite mer allsidig....

//Jesper
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.