|
|
|
|---|---|
Robert V |
hej ... pinsamt men sant ! men jag har inte bytt tändstift i min än och det kan vara dax nu ... jag ville inte skruva för mycket innan jag skrev lite här ... men jag vet faktist inte hur man kommer åt tändstiften på min M635CSi (S38 motor ) måste jag plocka bort kåpan ( som tsår M-Power på ) det ser ut som att det sitter en packning där imellan ... måste jag byta den åxå ? tacksam för svar ! |
|
Det föjlde med en speciell tändstiftsnyckel till bilen så att man skulle kunna byta tändstift utan att plocka bort ventilkåpan, du kanske inte fick med den, någon tidigare ägare kan ju ha slarvat bort den. Om du tar loss ventilkåpan måste du byta ventilskåpspackningen och packningarna vid stiften. |
|
|
Ventilkåpspackning art.nr 11 12 1 312 172 samt tre packningar vid stiften art.nr 11 12 1 312 173 |
|
Robert V |
jo ... jag har den långa tändstiftsnyckeln ... men jag får inte ens bort den grejjen som kabeln från fördelaren går in genom till stifterna !!! ... så att jag har ingen stans att trycka in den nyckeln i ... :( e det bara att rycka ut den stenhårt eller ? jag vågade inte det nämligen ... |
|
Tändkablarna kan sitta ganska hårt, speciellt om det är länge sen någon hade lös dom. Det ska bara vara och rycka lös dom men du måste vara ganska försiktig så att inte du drar sönder dom, tändkablarna är inte gratis direkt. Du kan prova att vrida lite på tändhatten, om du förstår hur jag menar och sen dra rakt upp då brukar dom vara lite lättare att få loss. |
|
Robert V |
... jag fick ut de ! det var som du sa vrida lite på hatten o ta i lite ! tack för hjälpen ! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.