|
|
|
|---|---|
| lite nyfiken eftersom jag e sugen på en E30 325 me stressfläkt. | |
|
Skulle också gärna vilja veta priser... då jag själv går och funderar lite.... =) Mvh Johan |
|
| Det är nog svårt att säga, men ett genomsnittligt snikbygge kostar väl runt 20 000:- | |
| cirka 7000kr.. å lite jobb | |
bmwracing |
Gik turboteknik säljer byggsatser till 325i för 14900:- då ingår allt utom grenrör som måste tillverkas själv, alt. en adapter mellan orginalgrenrör och turbo. |
|
Oavsett om man ska snikbygga eller bygga påkostat så finns det ett jäkligt bra sätt att spara STORA pengar. PLANERA ALLT IN I MINSTA DETALJ. Jag har märkt att alla mina små förhastade inköp av diverse grejer kostat mig väldigt mycket, helt i onödan. tänk på det! E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Ca 150 000kr kosta min turbokonventering:) |
|
johanedstrom |
bmw-andreas: Det är väl inte så mycket eftersom att det är en rejsmotor. Om man tänker att man vill köpa en komplätt EVO-motor inom rallycrossen, baserad på en B23:a Ligger på cirka 250 kkr. Och för dom pengarna får man inte ens insprutning utan den matas av förgasare. |
|
Över 70k. //Ticco www.ticco.com |
|
|
ekblom: var du och lekte i jönköping i lördags? ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Ca. 30.000:- kosta mitt. Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
usch vågar inte räkna på det...:) Länk |
|
|
"Och för dom pengarna får man inte ens insprutning utan den matas av förgasare." Vaddå inte ens? När det gäller vanliga sugmotorer så är fortfarande förgasare härren på täppan :).. |
|
|
De vågar man inte räkna på =o) Min bil!! Länk |
|
|
Mer än 150000kr om man räknar efter, men det vill man inte gärna göra... Länk |
|
|
ca 30000:- på min gammla M20 Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
hmm man e ju fruktansvärt sugen på att pröva ett sådant projekt, att turbokonvertera en BMW... Men om man inte har liksom någon erfarenhet ut av det, och precis som någon sa, att planera lite så det inte blir dyrare än nödvändigt, finns det någon "guide" att gå efter? Någon som har skrivit ihop något steg-för-steg tips om hur man gör? eller måste man försöka gissa sig fram till konverteringen? Mvh Johan |
|
|
med risk för att slita på ett redan slitet uttryck här på listan så är ett bra tips att söka på tidigare inlägg... finns en hel del att lära. Men en tummregel som gäller det mesta gällande trimmning, renovering osv.. är att det oftast kostar mer och tar längre tid än beräknat =) /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
| Drygt 6000:- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.