|
|
|
|---|---|
Vertical mind |
Tja. Har haft ett nytt, underligt ljud i bilen ett par gånger nu. Tre, korta, snabba toner som verkar komma up högtalarna eller färddatorn. Det har uppkommit vid tre vitt skillda tillfällen utan någon somhelst ytterligare information från bilen. 1) Stod still, bilen avstängd och lyssnade på musik. 2) Aksade ganska kraftigt med varmkörd motor. 3) Under lugn körning i stan. Vad kan det vara? *bekymrad* // Johan V8 Power |
Makke |
Kan vara en kabel som "glappar" eller som kommer till jord,kolla stereons kablage.. Makke30 Williams rules!! |
| kolla vad klockan är nästa gång du hör ljudet.... min piper likadant varje gång det är 1 min kvar av en timme, dvs 1:59 2:59 3:59 osv..... kanske nåt man kan trolla bort med nån intställning?? | |
Vertical mind |
Nu när du nämner det Kasken, så pep den kaktiskt en minut i midnatt nu sist. Underligt att det inte vart så innan..... Tack iallafall, ska kolla mer nogrant framöver vad gällande tiden. V8 Power |
|
På min sida hittar du allt om stora färddatorn. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
när memofunktionen är aktiverad piper det 3 toner 1 minut innan varje heltimma. enl. instr. bok är denna funktion till för att man ska komma ihåg att lyssna på nyheterna på radion.... du har säkert en knapp det står memo på, annars kika i instr. boken.. när memo är aktiverad lyser det en alarmsymbol i klockans display |
|
| Tryck på S/R knappen i uhr/dat läge på datorn så ser du hur en ljudsymbol kommer fram i övre hörnet på displayen, detta är av/på för de 3 pipen 1 minut i hel timme. | |
Vertical mind |
Ha! Underbart! Och jag som trodde det va växellådan som gick i nödprogram eller nåt annat hemskt och dyrt. =) Tackar allihop! V8 Power |
-BeeMWe- |
Hade det med orginalradion, gick över om man tröck på alla knappar hej vilt hehe. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.