|
|
|
|---|---|
| Nån som har koll på vad en M5:a kostar i försäkring? 50år med full bonus. | |
| oj glömde...En E34 är det | |
joakim hamann |
dyr!!!!!!!! |
|
20 000 :- för mig 23 år inga skador på landet... /Jimmy Länk |
|
|
Det där beror helt på! Man kan inte säga att det kostar 20 000:- och inte mer eller mindre! Jag skulle försäkra min 525 och ringde först till Trygg hansa. Dom skulle ha drygt 12 000:- helåret helförsäkrad (bonus inräknad) För dyrt tyckte jag och ringde till IF...35 000:- sa dom, samma förutsättningar. Sist men inte minst fanns Aktsam med i tankarna...Hör och häpna, drygt 7000:- helförsäkring helår 1500 mil!...Det lönar sig att kolla runt. |
|
| För 4 år sen pröjsade jag 12000 hos Salus Ansvar för min E34 M5. 26 år i Stockholm. Har nog gått upp kraftigt sen dess? | |
|
Betalar 15 kkr hel/år (Trygg-hansa, 33år, Sthlms-innerstad). När jag ringde runt första gången för några år sedan, så varierade premiesättningen minst sagt kraftigt. Premien varierade mellan 12 kkr hel/år och 43 kkr hel/halvår !!(sistnämnda Folkskam). Hade tidigare LF, som i år emellertid ville ha 25 kkr hel/år, en blygsam höjning från 13,5 kkr = NEJ Tack. |
|
|
Den kostar mer än en E39 M5, jag ringde i torsdags till trygghansa o frågade på en M5 -99 och då skulle de ha 9500 kr helår Stockholm förort. Det är 1000 kr mer än min 540:a. och 10 000 mindre än en M5 Touring E34 som jag frågade på. Jag tror att skall man ha en E39 M5 skall man passa på nu för när den har sjunkigt i pris tillräckligt så var och varannan som idag har E34 köper den då STIGER den i premie KRAFTIGT. Så mitt förslag är räkna in premien i köpet då kanske man kan snika till sig en E39 M5 istället om man nu vill prioritera utgifterna till förmån för en livstil. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
| 50 lax per år halv. | |
|
Jag betalar 9600kr helförsäkring. inkl MER- försäkring hos LF 26 år Karlstad |
|
|
24" helår i Sthlm helförsäkrat....Blev först lovad en premie på ca 18 av TH men efter besiktning av bilen justerades premien upp..hur kul va de...:-(.Ska dock byta f-bolag till nästa år pga av att TH e de som ger lägst ersättning vid ev skador,allt enligt en kille jag pratat med som både jobbat för TH men numera ett annat bolag...Kan skilja 10" tals kronor i värdering mellan olika bilar på samma bil.... |
|
| 12000kr helår helförs 32år i gbg | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.