|
|
|
|---|---|
|
har tänkt att byta ut den gamla bandarn mot en fräsch Kenwood. Men står nu tyvärr med problemet, Hur f**n man ska få ut den gamla?? Skiten sitter ju bokstavligen talat spikad fast, och man vill ju inte skada sin lilla älskling! Nån som har nått smart tips? Håller på att mecka i detta nu, så snabba tips hade vart juste =) | |
| Om jag minns rätt fanns det två små luckor, en på vardera sidan, som man öppnade. Bakom dessa satt två små skruvar, insex eller torx. När väl dessa var lossade gick det lätt att bara dra bandaren rakt ut. | |
|
Mackis, är det den där blaupunkt? har samma problem!' köpte bilen förra veckan och vill byta, men inte fan vill den lossna? man vill ju inte slita sönder något.. någon? |
|
| Jag bytte stereo i min 328 igår. Bara att lossa på de två torx skruvarna och sedan lirka ut stereon. Tänk dock på att du antagligen behöver en konverter till iso standard kontakt. | |
|
hehe, bakom orginalstereon på min var det ett sånt strul att vilken elektriker som helst hade tagit självmord. En del kablar var fastlödda direkt på stereon, andra var klippta och skarvade med tejp osv... Fy fan! Tog fram en avbitartång och klippte bort hela skiten, sen kopplade jag på ISO-kontakter och tröck in den nya radion. Funkar kanon! Var försikg med remotekablar bara, dom kan lätt kortsluta en radio. En av mina huvudenheter brann upp på det viset! Isolera ALLA lösa ändar med andra ord! Lycka till, men bered dig på en chock om någon har grejat med stereon innan dig... // Björn |
|
| Jag har ett ännu mer trivialt fel än så. Jag fick ut stereon ur själva facket, men sen sitter kontakten fast med en plastmojäng som ska dras uppåt? Men det tar liksom stop och jag vågar inte slita för hårt ifall det går sönder. Är det någon spärr jag ska pilla på? | |
| Hmm, den pluggen är jobbig, prova o lirka bara! det brukar funka! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.