|
|
|
|---|---|
|
För ett tag sen bytte jag bussningar i bakvagnen på min bil. Innan jag gjorde detta så ställde sig ratten sned (ungefär samtidigt som det började smälla i bakvagnen) När bussningarna väl var bytta så stod ratten rak igen som sig bör. Ett par dagar senare så släppte bussningen på höger sida (hopade väl ur sitt läge eller nåt) och samtidigt ställde sig ratten på sned igen!! Bussningen fixades samma dag men ratten gick aldrig tillbaka till sitta "raka" läge igen o de e fan så irreterande att köra omkring med en sned ratt!! Någon som vet varför ratten inte blev rak igen?? kanske ett dåligt gjort arbete?? | |
|
Tror att det skall göras framvagnsjustering i samband med byte av bussningar. Då borde dpm ställa in ratten rätt. Men jag kan ha fel... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Jag har bytt sådana på båda mina bilar. man gör som oftast en hjulinställning bak oftast alla 4 hjulen efter ett sådant ingrepp. behövs bara lite för att ratten ska blir sne när hjulen ändras där bak. Ste |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.