|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Att nöta en skinnklädsel kan gå fort, att nöta en tygklädsel går fortare. Jag hade en E 30 325 med org. sportstolar i tyg som var fantastiskt osliten, 500 mil senare var det inte hål men dock trådslitet vid insteget på sidostödet på ryggstödet vid ca 17 000 mil. Jag har en gammal MB 300 Se -86 som fortfarande är fantastiskt fin i lädret trots 32 000 mil och ett flertal ägare. Sportstolar är kännsliga ! |
|
|
min 316 hade fräsch förarstol när jag köpte den i november, kastade dit fårskinnsfällar fram direkt efter köpet, i mars tog jag bort dom, fortfarande intakt säte, nu är det slitet vid sidostödet på sittdynan (ett litet nöthål) och en massa noppor på självaste sittytan (har gått ung 31800 så lite slitage får man räkna med). farsans mb230ce -88 med ortopediska skinnsäten är som nya (inte en skavank) och bilen har gått 32500 mil. min brors 525 touring -92 har svarta skinnsäten och är störtfräscha dom också (18000 mil) "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Har haft en snarlik bil fast en -95:a. Den såg ut ungefär sådär också.. mailar dig en bild Anders. /eFx |
|
|
Ang tyg sportstolar som blivit slitna. Jag köpte en bit i ungerfär samma färg o ungefär samma kvalite, sedan tog mycket textillim underkanterna på hålet 10 15 cm ungefär stort var hålet. Sedan tryckte jag in tygbiten under kanterna tygbiten var mycket större än hålet, (dubbelt så stor) sedan tog jag en linjal o tryckte ut tygbiten så att den inte hade några knölar. Sedan tog jag ändå mer textillim på utsidan tyget o gnuggade lite så limmet gick in i tyget. Blev bra! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.