AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
800

Centrallåset slutade fungera

ho
8
hogfeldt
320 Coupé 95
Jag har en BMW 320 COUPÉ -95-. Jag har inte larm men jag har Centrallås, I går när jag skulle låsa bilen så hade mitt centrallås slutat att fungera.

Varken passargerar dörren låstes eller bakluckan. Jag testade att låsa allt manuellt och se ifall C-låset fungerade för att låsa upp men det gjorde det naturligtvis inte. Kanske har c-låset bara slutat att fungera, eller "vad jag hoppas" har jag kommit åt någon inställning av misstag? (kanske inte så troligt). Någon som vet hur jag åtgärdar?

Fuck the World
rogan
Har råkat ut för en liknande grej. Jag kunde inte låsa upp med centrallåset, och blev ett problem när bensinen började ta slut.
Dörrarna kunde jag ju låsa upp manuellt men inte tanklocket :)

För att göra en lång historia kort... Kolla säkringen.

/ Johan

// Många åker bil, vi kör BMW
ho
8
hogfeldt
320 Coupé 95
Tack för tipset. Tanken slog mig, var ute och kollade säkringen nu, mycket riktigt hade den gått. Så nu fungerar det igen, skönt att kunna tanka :)

Fuck the World
haha :)

ja inte kul när man inte kan tanka :P
rogan
En lite intressant detalj kan vara att på nyare E36'or, åtminstone -97'or, så har man löst problemet.
Om ni öppnar bagageluckan och kollar på höger insida, alltså den mot tanklocket, så ser ni en liten "plastknapp" med tanksymbol på. om ni drar ut den så är det en liten plastlina som drar bak spärren för tanklocket och vips så är det upplåst.

/ Johan, utan denna knapp :)

// Många åker bil, vi kör BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.