AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.045

M3 klass på denna?

Sida 2 av 2
bjarne: Ja, det var det jag menade, att det var samma bil. Dock skiljer det sig rätt mycket i annonserna, årsmodell t.ex. samt att han inte säger rent ut att det är en 325:a i bmwpower-annonsen.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
"Skriv ner all skit bara"
Och det tycker jag för att jag är SÅ trött på annonser som lovar vått och håller tort till höga priser.

Själv skriver jag EXAKT vilka fel bilen har , exakt vad som är bytt och när , samt vad den har varit med om samt vad man kan förvänta sig skall gå sönder inom närmsta tiden.
Ärligast så ?
Inte sålt en enda bil som någon varit missnöjd med , iaf. inte vad de sagt.

Klassiker i annonser :

"Åk som en kung i sommar" betyder --> Jag vill ha för mycket betalt och stora reparationer väntar , men över sommaren skall nog högen rulla.

"Bilen andas lyx" --> Jag övervärdera min snart 15 år gamla fd. lyxbil och det skall du betala.

:-)

"Två ton annars får det vara för min del"
pe
20
per.g.andersson
M550d Touring -13
>>Teres

Tråkigt att folk inte uppskattar när man delar med sig av de kunskaper man har. Jag trodde att forumet var till för att vi alla skulle hjälpas åt till ett tryggt och ekonomiskt BMW-ägande. Jag uppskattar allt jag bara kan få veta när jag står som intressent på ett fordon. Gör inte du detta ?

>>Ni andra.

Glömde att bilen är naturligtvis omlackad. Om jag nu inte kommer ihåg fel så finns det en del småmissar även där. Dåligt masketade lister etc...

/P
Sanningen kommer alltid fram förr el senare så varför inte förr...

Bstrand:

Ser att du hittat en 328. Blev det en blå?=)

Mvh/Soki

Soki>> Självklart blev det en blå med M-paket, fick dock ge mig på kravet om farthållare =)
hehe grattis. så färgen fick gå före farthållare du måste då älska din färg. När kommer bilderna då?

Mvh/Soki

Denna blev det.

Länk
cdabox
och om det nu är en M3 motor borde den ha 321 hk och inte 315, så jag är tveksam....

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Kan ju vara 286hk + 10% trimchip & filter.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
286hk + papperstrimmning 10%, den borde ge 315hk då ;) Blir väl liksom inte alltid de effektkurvor som utlovas ....
Teres, vafasen.. det är väl bättre om de kommer upp såndär info än att den där som äger den säljer till någon ovetande..

aja tycker iaf. det är bra när folk upplyser en!
pantzare : jo visst kanske det e bra.. men vi vet ju inte om det är sant.. man ska grunda sin uppfattning på fakta.. Vi vet ju inte om den som skriver att bilen är helt kass t ex är ovänn med bilägaren?

Har råkat ut för att folk har struntat i att kolla på min f.d bil för att de "har hört" att den går kasst som fan och blåryker osv osv..

/Jimmy
Länk
rogan
Jimmy:
Om jag, eller någon annan, inte får skriva något för att du inte vet om det är sant så kommer det bli väldigt lite skrivet på detta forum.
Inget som skrivs här är en sanning bara för att någon har skrivit det. Det är helt upp till dig själv att välja på om du vill tro på det eller inte. Men om det är så att du är intresserad av bilen så har du ju iaf fått en varning så att du kanske ställer fler frågor om bilen och kollar extra på de detaljer som nämnts.
Är du fortfarande säker på att bilen är bra så är det ju bara att köpa den.

/ Johan

// Många åker bil, vi kör BMW
Folk här inne har ju olika värderingar på saker,tex om bilen låter som fa*en tycker en del att de är skräp mens en del tycker de är coolt,är ju de som är en del av tanken me ett forum..hur skulle de bli om all tyckte lika!?

Tycker också de låter lite konstigt att en M3 3,0 skulle få 315hk med ett trimchip,ca +30hk på en sugmotor!? nja...
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Den sugmotor som enligt rykte svara bäst på chiptrim är tydligen *host* volvos 16 ventilare som satt i 740 GLT +15hk över registret. Om nu detta stämmer så låter ju 30hk lite mycket.

---------------
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
---------------

USCH
Visa användare
187
bergas
320i -94
Om jag inte minns helt fel är det en kille här i boden som 'byggt' den där bilen av en krockad tysk polis M3'a som han repade etc.. Hörde även rykten om att han sladdade/voltade rejält med den och såg ungefär samtidigt hans blocket/bmwpower annonser.. Och vid närmare blick är jag säker på att det är den, för han gjorde gälar a'la Nya M3 på den.. Dock är bakljus bytta mot dom silvertonade vita som var förr mot klarglas nu..
Ajja, har sett den in action och hört ryktena, den går som fan och det för nog maskineriet ta en _hel_ del stryk för..

+++++ beggz +++++
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.