AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.046

M3 klass på denna?

Sida 1 av 2
Länk

Tycker ni han har uppnåt M3 klass på den bilen??
är det ett ufo???, en misslyckad jäsning (överjäst)??? eller vad är det???, huvvva!!!

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
Svårt att säga då M3:an skiljer sig aningen mer än det han skrivit ner, man får väl provköra den och syna den i sömmarna för att kunna göra en rättvis bedömmning.

FInns många M -bilar som ser värre ut om det var stylingen du syftade på.

MADCarsound
Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Den där åker omkring i linköping och jag har sett den många gånger.

Vill inte ha ens för halva priset.
Låt säga att motoreffekten är uppmätt hos rototest och är korrekt , hur länge kommer det att hålla ?

Vilka problem blir det vid besiktning ?

"Två ton annars får det vara för min del"
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Kollade på annonsen igen och motorn skall vara en m3 motor.
tja lite bättre då !
men njae.. inte för som pengarna , vad kostar en äkta m3a ?

"Två ton annars får det vara för min del"
EN riktigt fin M3 ligger väl i den panga klassen om jag inte är helt ute och cyklar så han kan nog drömma om att få ut 139k

MADCarsound
Länk
pe
20
per.g.andersson
M550d Touring -13
Hej BMW-bröder och systrar !

Vill å det allra bestämdaste lyfta ett varningens finger för detta fordon. Jag vet att det ligger en hel del hundar begravna när det gäller denna bil. En av ägarna har varit en av de vårdslösaste jag vet när det gäller bilar. För övrigt så spikar bilen en hel del. Ännu värre blir det om man sätter i originalcip i bilen. Bilens motor är även "budgetrenoverad" efter ett motorhaveri i samband med extremt spotrig körning. Den är även frontalkrockad med en trafikdelare med vägstolpe på i samband med försäljning 2002.

Mitt råd är således. KÖP INTE DENNA BIL.

/P
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Urk för den bilen!

Tack till per.g.andersson upplysningen! Det är just sådant som gör ett forum helt ovärderligt!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Ja,väldigt bra info Per gav,är guld värd för dom som kanske hade en tanke på den...men nu lär ju iaf ingen på bmwpower köpa den iaf!? :)
Blev omkörd av den i Lkpg nu i veckan....lät en del.

/Simon
rogan
Hehe Per :)

Tyckte att jag kände igen den. Nix, det blir ingen affär på den inte :)

/ Johan

// Många åker bil, vi kör BMW
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Uscha jag blir så less på alla som sak sitta och kritisera andras bilar. Det låter ju bara som ren avensjuka från vissa håll. Sen om bilen är skit är väl upp till den som vill köpa den eller inte.. För jag tror nog inte ni skulle bli så glada om det var nån som gjorde en sån här länk om era bilar.

/Teres
Håller med dig på ett sätt Teres, men det är ändå bra att folk får veta om det är nåt fuffens med bilarna. Risken är dock stor att det blir en massa skitsnack...
Håller med dig på ett sätt Teres, men det är ändå bra att folk får veta om det är nåt fuffens med bilarna. Risken är dock stor att det blir en massa skitsnack...
Håller med Carl, ifall jag var på väg att köpa en bil så vill jag ju gärna veta ifall det är något skummt med bilen. Jo så klart att det är upp till mig själv att kolla upp den osv men lite hjälp skadar ju inte.

Sen vet vi ju inte ifall säljaren nu är ärlig el oärlig och berättar detta på tel vid ev köp men är han ärlig så döljer han nog inget och är han oärlig så kommer det fram här.

Mvh/Soki

Finns ju denna också

Länk

Jag tycker det verkar helskumt. Dels att han annonserar ut den som en M3:a här på sidan och sedan bara skriver att den står reggad som en 325:a. Årsmodellen skiljer också i annonserna, är det en -94:a eller -95:a?

Gått ner från 150´ till 139´ och han lär få gå ner betydligt mer för att bli av med den.
ormen
Teres: vi lever i ett fritt land! Därför får vi yttra oss precis som vi vill, alltså du får tycka precis som du vill om mig, min bil eller nån annans egendom osv.

O jag håller med om att den bilen ser ut som en svullen kyklinggul gräsklippare, alltså varför inte anmäla den direkt till SLC eller STCC. Det är där den passar in med den looken.

"Vatten är livet men Öl är livets vatten"
Bj
143
Bjarne
525i -91
bstrand: det där är väl samma bil, samma tfnnr är det iaf.
Skulle inte tycka de va så farligt om min bil kom upp såhär,får man ju höra va andra tycker,och va man kanske kan ändra mm...

Sen när man skriver som han har gjort "ombyggd till M3" så väcker de lite mer uppmärksamhet än om han typ " ombyggd 325"...för att M3 har ju alla en lite speciell känsla till om ni förstår va ja menar
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Har sett den live fler gånger jag med. Låter 10 ggr mer än vad den borde!! Hör man bara ljudet så kan man tro att det är några volvo raggare utan ljudämpare som är ute och sladdar!

I övrigt inser jag att smaken är delad så därför tänker jag inte skriva vad jag tycker om flygplansvingen ;)
rogan
Vad är forumet till för om vi inte ska sprida information och erfarenheter?

/ Johan

// Många åker bil, vi kör BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.