AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
434

Toppfart på en B8:a?

TJ
36
TJ B8
Alpina B8 1996 nr:070
Var ute igår o försökte toppa bilen. Var uppe i ca 310km/h, sen var jag tvungen att bromsa vägen svängde. Men den omtalade röda lampan lyste inte?. Hur snabbt ska man upp i för den ska börja lysa? Hur fort har någon varit uppe i med en B8:a.??
TJ B8:

Länk
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
Den "omtalade röda lampan" är väl ingen lampa? Är väl en censor som reglerar ljuset på panelen? Den lär isf aldrig börja lysa. :)
Den lampan komemr itne börja lysa. En B8 gör väl mellan 280 och 290 km/h verklig hastighet.
Ja
285
Jantte
523iA Touring -99
535i -87

Har läst nånstans, tror att det var på nån Alpina faktasida som det stod att den skall göra 284.

M3, 3,2:an skall väl göra 282 ospärrad.

Jan
BMWCS # 3966
TJ
36
TJ B8
Alpina B8 1996 nr:070
Innan jag köpte denna bil jag har idag, så ringde jag på en annan B8. Och han berättade att den lila lampan som sitter under 300. är en hastighets vanare, när den lyser ska man ge upp helst.
Det är en diod som sitter i alla E36, den reglerar ljuset i instrumentpanelen etc. Sätt dig i ett mörkt garage och lys med en ficklampa rakt in i dioden så ser du att instrumentbelysningen blir mycket starkare. Den har absolut ingenting med hastigheten att göra.

Mvh
Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.