|
|
|
|---|---|
| Jag ahr tappat min hjul på min 320i (e21:a) vänster bak...och de beror på att gänorna i "derivaxeln" där man fäster centrum bulten är helt borta dom ahr skafts ner....kan man byta bara den yttre "drivknuten" eller måste man btra hela vänster drivaxel!? | |
bmwracing |
Hej! Det är inte drivknuten som är defekt, utan "navaxeln" eller vad man ska kalla den. Själva drivknuten med axel sitter skruvad med 6 bultar bakifrån in i "navaxeln". Vet inte om den finns att köpa ny, men skrotarna borde väl ha nån? mvh/ racing |
|
så byter jag drivknut så lösser jag inte problemet!? |
|
bmwracing |
Nope... om du kollar på drivknuten så ser du att den sitter skruvad bakifrån in i navet. Så enbart en ny knut hjälper inte. |
bmwracing |
kolla här: Länk och här: Länk |
|
stämmer försökte lossa inseex skruvarna på drivknuten för att lossa allt men ha nån nått tipps för att jag vill inte dra skruvarna runda... |
|
bmwracing |
Rengör insexskruvarna noga invändigt med en mejsel eller liknande och använd spärrskaft med passande insex. Brukar inte vara nåt större problem! mvh/ racing |
|
japp gjorde de men alxeln är väll pressad så blir väll att skruva en hel bärarm vänste bak på skroten!? |
|
| ja du har ju lager som är i presade i bärarmen om jag inte mins fel | |
|
jag byter hela bärarmen allt e bort taget nu......gick bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.