AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
639

Köpråd av en 325 E36

Såg presic tråden där alla ratade E36=)...

Kör Mazda Mx3 för tillfället men vill ha en större bil men fortfarande ha kul=)

Vad skall man tänka på? Vad brukar vara fel?

Har tänkt lägga typ 50 papp.... hittar man någon fin 325 för det priset? Som hällst inte har gått en massa, absolut inte över 17 tusen mil.
Och den behöver inte vara stylad. Kostar bara extra...=)

jo en sak till.... e 195 cm lång hur bra får man plats i baksätet i en cupe om jag sitter i framsätet?

/iggle
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
För 50.000 får du gå på 92or utan vanos för att hitta en fin. Lägg 60-70 kan du få en finare 93-94 istället.

Finns ganska mycket skrivet om 325orna om du söker lite på forumet. Men kolla efter rost, spindelleder/bussningar eftersom bilarna brukar gå ganska hårt. Även bromsarna. Det viktigaste är att bilen är ordentligt servad och att serviceboken är komplett ifylld och / eller kvitton från reparationer/servicar gjorda

Det blir nog ganska trångt i baksätet i coupen om du ska sitta bakom dig själv. Kan funka som nödlösning för en kortväxt person men inte bättre än så.
Ok...=(

Blir det någon skillnad i pris för en 4 dörrars??? Borde bli billigare.
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Som Acey säger. Bussningar bak är en sjukdom på dem likaså spindelleder. Men är bussningarna slut bak. de uppe vid tröskellådorna så ska du inte vara rädd för att köpa dem,, bara att pruta ännu mer. Kostar 110:- st men är förvisso desto tråkigare att byta o bilen känns väldigt ostabil sedan åker man på en hjulinställning med tyvär. Kan ju varva upp bilen sakta också upp till ca 3500 - 4000 för att lyssna om det skramla något där fram. Specielt om det är Vanos på den. Vilket jag tycker du ska välja.

Själv hittade jag en Fin coupe 93 med digital Klima lucka & dator för 52, förvisso var den hårt maskintvättad. men med maskin gick det att får tillbaka glansen. ser ut som en helt annan bil nu. bilen hade rullat 14400 mil. Service bok o nybesiktad o skattad. Fula fälgar, men de går ju som sagt att byta. hellre det än att ger drömpriser för dem på runt 80 000. 28000:- kan man göra en del med.

Det är bara att leta o leta sen hittar man den där bilen tillslut. trodde själv inte att jag skulle hitta en på tanken av att jag vill ha allt så snabbt.

Mvh: Stefan

Ste
Vad e Vanos?
iggle:

LÄNK]
[LÄNK]
iggle:

Nytt försök:

Länk
Hur vet man att bilen har vanos?

Har ingen större koll när det gäller BMW....som ni kanske förstår
Shady
på en 325 e36 som du är intresserad av är det -93 och framåt...

sen finns det nyare bmw med dubbla vanos m.m
Kolla om kliman läcker :-/
kör e36 sedan och är 192 cm lång, ska nån sitta bakom mig får jag köra knäna i ratten (nästan) för att det ska rymmas nån bakom mig. men det beror helt enkelt på hur man är skapt ex. benlängd osv. som det är för mig är jag tvungen att ha stolen längst bak, längst ner, ryggstödet ganska lutat för att inte ta i taket med huvudet. mjaaa, jag må säga att e36 är byggd för en passagerare iaf sedan. krävs nödlösning om man ska vara 3 passagerare i den med lång chaufför. om det är nån kortväxt som kör kan man åka 3 pass. i den onödigt trångt med fyra passagerare

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
Vanos från 93 gäller osså 4 dörrrs va?

Lär nog bli en sådan....
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Ja det gäller alla från 93.

Ste
Hur e vikten när det gäller cupen vs sedan?
Vikten skiljer nog inte just nåt tror jag. Sedanen som jag hade, en 318 -91, vägde 1350kg tror jag och min nuvarande coupé 325 -94 väger 1440kg. Då för man tänka på att det är en större motor mycket mer utrustning och mer isolering (mer redigt byggd).

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.