|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem, när jag var ute och körde idag så dog ljudet i radion och MD. MD och radion fungerar men inget ljud hörs, har testat med en annan radio och den funkar. Det verkar som om Mute funktionen har låst sig. Jag har en Pioneer MDH-P9000. Hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!! MVH O.G | |
|
En teori. Ryck ur stereon och kolla så att inte kablen för tele-mute (alltså dämpning av ljudet vid inkommande telefonsamtal) ligger och glappar. Om den är inkopplad i stereon och sitter löst i andra änden men är skalad, kan den ha kommit åt en +12V spänning och får radion att stänga ljudet pga det! Är dock inte säker på detta för 5 öre, vet inte ens om tele-muten styrs av en 5volt signal... Står det något i displayen förresten? // Björn |
|
|
Hmm, såg inte att du testad med en annan radio. Om du gjort det antar jag att du kollat alla kablar i samma veva... Är du säker på att ingenting i stereon har brunnit? Typ, säkringen till den eller så? Hoppas det löser sig! // Björn |
|
| Har kollat allt, och nu är radion på lagning. Fick igång ljudet i ca:5 min. sen la den av igen, så nu får någon som kan titta på den. Hoppas att det inte blir för dyrt bara :( , man vill ju inte kasta en bra radio. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.