AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
778

525 24v drar olja

Visa användare
160
525t
Bmw M3 E46
XC60 D5
Fyller jag upp till rätt nivå så kan man köra ca 100 mil innan det står "low oil level" igen,

Vad ska jag köra på för olja för att kanske bli lite bukt med problemet, hel/del syntet eller ??????????

Vanligt fel?????

Mvh Pär M 525i Touring
Shady
har samma problem me min...åker runt me 1 liter olja i bagaget hela tiden
hmm, det är inte så att du har läckage och/eller slitna ventiltätningar? jag har precis bytt mina, så jag vet hur jobbigt det är när bilen drar 1,5 liter olja på 2 veckor :(

har du blårök vid varm/kall motor? jag har blårök när jag kallstartade....testa att under färd släppa gasen och motorbromsa en längre sträcka, sen när du ger gas igen skall du kolla i backspegeln om det blir blårök, ytterligare ett tecken på slitna ventiltätningar...

gör även ett kompressionsprov, så ser du om ventiltätningar eller kolvringar är slitna....

BMW, Bayerische Motoren Werke
Visa användare
160
525t
Bmw M3 E46
XC60 D5
Ingen rök någon gång, kompessions test kan man ju göra

tackar

Mvh Pär M 525i Touring
Har samma problem med min 525i -92 den tar ca 4l på tusen mil. Kollade med en mek kille och han sa att om bilen ngn gång kokat kan kolvringarna blivit otät.Precis det hade hänt förra ägaren när jag pratade med honom synd för mej som blev lurad på bilen....Någon som vet vad det kostar att byta kolvringar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.