|
|
|
|---|---|
| Hej bytte koppling på min m5...till en sachs förstärkt..men den typ hackar eller hugger i dragläge..måste man köra in den eller e den så bara för att den e förstärkt..annars funkar den mkt bra..bilen går mkt bättre..vore tacksam om nån visste..når..mvh... | |
|
Den har säkerligen en viss inkörningsperiod, låter 100 mil rimligt? Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
Buspelle |
Som sagt, viss inkörning krävs nog, men det lär vara så att Sachs-kopplingen är lite mer "brutal" i uppförandet och kräver mer precision i koordinationen gas/koppling. |
|
skaq köra in den då o kolla...tack för hjälpen.. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är det inte normalt med högprestandakopplingar att de inte är "slirbara" utan bort med foten och gasa. så var åtminstone de jänkeförstärkta bigblockkopplingar som jag kört under åren, med benkramp som följd:)) Dvs inte avpassade för slirning utan pang på rödbetan.De brann upp om man försökte finlira. ///MVH Hasso Länk |
|
jo så är det med dem där kopplingarna tror dem kallas för sinterlammel,, polaren har en 300zx han montera en förstärkt koppling det är samma med den.. ---- Min FEMMA Länk ---- |
|
| nu e den inkörd o funkar perfekt..var lite små nervös bara...tack för hjälpen.. | |
|
Jo, 5 puckars sinterlammel det biter gott, där finns inget dragläge där inte. Eller iaf en väldigt som är väldigt svår att hitta :) |
|
|
hmm.. man skriver som en kråka.. =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.