|
|
|
|---|---|
| hur blir skillnaden på vridet med chip trim, är det lönt att chippa?Bränsle förbrukningen bryr jag mig inte om, en stor bil får dricka. | |
|
Är nog mer ekonomiskt att sälja din bil och köpa en motsvarande med starkare motor skulle jag tro. /Simon |
|
| Jag håller med om att man skulle köpt en med större motor, men priset blir lite anurlunda,eller | |
Shady |
efter att ha läst en massa trådar om chiptrim och kört bilar som är chippade och ej chippade (av samma märke/modell) så måste jag säga att chiptrim till en bensinbil är inte nån större idé att skaffa...gör lite grann på bottendraget men inte speciellt mycke dom utlovade 10-15hk som tillverkarna lovar har jag inte kännt mycket av på diselbilar så blir det en väldig skillnad men det är som sagt diesel |
| jag är inte ute efter hästkrafter,jag vill ha ett bra botten vrid | |
|
Risken att Bmw inte gjort din motor optimal är nog ganska så litem, effekten och vridet som du har är nog inte så mycket att göra åt. Ökad effekt i Sugmotorer brukar ökas mycket p.g.a att varvstoppet höjs, vridet är det nog ingen skillnad på om du chipar, det är ju inga mekaniska ingrepp som görs!! Köp upp dig istället eller köp en bil med överladdning så gör chip ruskigt mycket. Mina tankar iallafall!! Mvh Pär M 525i Touring |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.