|
|
|
|---|---|
|
Ni som bygger turbo billigt, vad använder ni för tryckrör och böjar. Finns det ingen flexibel slang som tål lite tryck.? | |
|
Vanliga avgasböjar. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Åk ut till ett metalåtervinings företag ock köp rostfria böjar i kg pris. Full pris för tex en 60.3 böj är knappt 200:-. Själv så köpte jag RF böjar till ett tryckrör i går,hos en grosist för 55:-+ moms (kundrabatt). Dom där universal avgasböjarna har en viss tendens att rosta fortare än kviktSå om du har en kompis som är vvsare eller industri montör så hugg han på dom delarna. Om du sen vill ha lite snits på det så kan du polera eller blästra dom ;-) |
|
| Ok, Vad kan man använda för gummislang vid anslutningarna, tex, turbon osv.? | |
|
Finns cilikonslangar att köpa för endamålet, i olika dimentioner på tex Alutec, Dalems, GIK, mm. mm. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Jag köpte kylarslang på hydroscand. Billigt och fungerar perfekt. Ang rost på avgasrör som tryckrör så kan man faktiskt måla dom. Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
Det var något sånt jag hade tänkt, ville bara kolla om det funkade. Tack för svaret. |
|
| Hur stora tryckrör bör man ha till en m20 med en GT37a?? | |
|
Funkar med 2,5" Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| Ok...då kör ja på 2,5"! Tackar | |
|
Jag var på en lastbilsskrot och köpte begangnade kylar slangar och ett 1,5m långt tryckrör med ett antal böjar på (alu 2") från en volvo FL6, det sitter ju turbo på "alla" lastbilar så det finns nog gott om tryckrör. mina tryck rör till mitt bygge gick på 150:-. Budget turbo är buskul!!! |
|
| hitta en skrot med mkt 80talare, gick och plockade slangar rör klämmor etc på massa saabar, 50:- för en kasse! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.