AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
686

Lampa på hastighetsmätaren?

Pi
244
Piluttapajo
Bmw 328I Coupé - 96
Toyota Verso -11
Har en 328-96:a
Ser ut som det sitter en lampa efter sista sträcket på hastighetsmätaren, efter 240 markeringen alltså.
Vet inte om det är en lampa men det ser ut som en liten genoskinlig plastbit.
Någon som vet vad det är?

Bmw följer inte utvecklingen.
Bmw leder den =)
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
En liten lampa som säger STOPP! Nu får du inte köra fortare ;-)
Naj jag vet inte men jag har också sett den. Kanske någon indikator för att man uppnått max hastigheten? ;-)
Det är en liten sensor som känner av hur ljust det är i kupen, och ställer in ljuset på instrumentpanelen på lämplig styrka.

Mvh
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
JEPP stämmer... jag hade problem med att min säkring gick när jag höll för sensorn... vill ni veta hur man blir av med problemet maila !

Mvh/ Daniel

Länk
Satan22
Ge er nu grabbar ... det e ingen jä_la sänsor som känner av ljuset på instrument panelen (ljuset kan man ställa in mannuelt via en liten ratt som sitter till höger om ratten oftast)

Så här är det : när man tar bort varvspärren så kan man uppnå väldigt höga farter . Den lilla lampan tänds vid ungefär 270km/t då är det dax o släppa gasen annars så har man ingen motor kvar . men för att komma upp till de farter så moste man även trimma lite annars så går det inte fortare än 245km/t .... jag vet , har testat , har inget varvstop på min lilla pärla .

PS. varvstopet ligger vid 6250rpm cirkus

En specialvariant i din -94 då, de flesta BMW har ljussensorn som styr styrkan på instrumentbelysningen. Med reostaten ställer du in grundvärdet på belysningen.

FP
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Som folke säger. antar att din 328 går upp till iaf 260 km/h på mätaren, annars är det något skumt.. (-;

Satan22 Nu ska du inte försöka lura i smågrabbarna en massa dumheter! ;-) Nej men öppna instr. huset och kolla så får ni se att det inte är en lysdiod.
Pi
244
Piluttapajo
Bmw 328I Coupé - 96
Toyota Verso -11
Satan22: Jag ställer oxå in ljuset mannuelt via en liten ratt men den sitter till vänster om ratten, inte samma på alla?

Bmw följer inte utvecklingen.
Bmw leder den =)
rogan
Helt rätt Carl.

Det är en sensor som känner av hur ljust det är ute. Om det är ljust ute går det inte att sänka belysningen på mätarhuset hur mycket man än skruvar.

Finns en tråd tidigare om det här.

/ Johan

// Många åker bil, vi kör BMW
Satan22
he he

Lite kul måste man väl ha .

Jag "lovar" det är en lampa som tänds vid hastighet av 270km/h .... testa så får ni se

_ _
O O
|
\_____/
Satan22
ooooppppppssssss

min jä_la smile gubbe blev sk_t .... fan

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag ställer också in min belysning med en ratt nere till vänster.
pa
39
patrikmohlin
Bmw 330xi touring -07
har också undrat vad det är!!! har själv varit uppe i 270 på mätare och den har inte tänts.....
Mycket enkelt att testa: Ta en ficklampa och lys på sensorn och kolla på instrumentbelysningen samtidigt.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.