|
|
|
|---|---|
|
Hej alla ! Sitter och grubblar över eventuellt köp av en 528i -97 . (Import -2000) . Ringde Asken , som var juste och for iväg och snabbkollade bilen. Han sade: "ok grundämne" - men.... Akut behövdes åtgärder som hamnar på ca 18-20000.- + inom snar framtid även byte stördämpare fram. Dessutom gärna en polering /rekond (samt event. omlack av motorhuv.) Mätaren står på dryga 14000mil, men Asken gissade att den var skruvad, då serv-boken var tryckt 1999 samt utrustningslistan i den ej stämde med bilen. Alltså falsk servicebok , vilket ju är lika med ingen servicebok ! Jaha , här står man. Skall jag bara strunta i det hela och leta vidare, eller kanske överväga köp iallafall om prislappen är den rätta. OCH vad skall då den rättaprislappen vara ??? Asken hade en uppfattning, men vore tacksam för andra kompletterande för att skaffa mig en egen bild. Har själv förstått att priserna rasat ner rejält under sommaren, att försäkringspremierna skjutit i höjden, samt att marknaden verkar stå ganska still pga stort utbud. Som köpare känner man sig lite kluven, vilken bil skall jag välja och vad är rimligt att betala ? Vad säger Ni ??? | |
|
Som sagt, det finns ett stort utbud så för mig är valet enkelt. Leta vidare! Hur billigt du än får köpa bilen i fråga så vet du ju inte var det slutar... Sen har jag j-vligt svårt med myglade bilar för övrigt. Men lugn, det finns fler bilar. :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns många 528ttor till salu som är ärliga och fina, och det är bättre att köpa en ärlig bil med dokumentation ochsom är välskött för övrigt. Än att köpa den billigaste och kosta på lika mycket kanske mera ? kontra prisskillanden mot en som är fräsch. Det brukar bli billigast i längden att undvika det billigaste alternativet. Men det är ju nått man själv ska kompromissa med. Köpa en billig och se till att ha en buffert för underhåll som inte är gjort tidigare och reparationer, eller att lägga bufferten på en förhoppningsvis bättre och lite dyrare bil som redan är fräsch och välskött. E39an har blivit väldigt prisvärd, och utbudet är ganska stort likaså prisskillnaden. ///MVH Hasso Länk |
|
Verkar som att bilen inte är köpvärd om du inte får den för typ 50 KSEK. Räknar så här att bilen är värd runt 90-100KSEK, du måste reparera för 20 KSEK, resterade är premie pga avsaknad av korrekt servicehistorik. /Simon |
|
|
Jämför bilen med andra +20-25' milare, så får du en bra prisbild. Men den skall definitivt inte kosta mer än 70-80' tycker jag. //Marin |
|
|
Tackar för kloka ord och råd. Både förnufts- och känslomässigt kan jag bara hålla med er alla. För min del löste sig mina frågetecken "av sig själv" igår, när jag "snubblade över" MIN BIL !!! 12.700 mil, riktig servicebok, full dokumentation, M-testad osv. OCH superfin !!! Går som en dröm ! 107.000- hamnade priset på. Enda önskemålet på "min lista" var att jag blev utan skinnkädsel, men det känns definitivt inte som någon stor "uppoffring" nu. Bilen bara så rätt på alla sätt ! Den får det bli ! Känner själv att även om priset "borde vara" några tusen upp eller ner så är det viktigaste i längden att man får tag i en välaktad o. väldokumenterad bil. För min del går nu min gamla pärla - en 520i -92.a - "i pension". Kanonfil bil förvisso, men förhoppningsvis kan den göra någon annan glad och nöjd ! |
|
|
Jag menar givetvis- Enda avsteget från min önskelista var .... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.