AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.235

Vibrationer vid ca: 90 km/h

Tjernare det är så att jag har fått vibrationer i min bil vid cirka 90 km/h det skakar i hela bilen. och ibland är det mer och i bland mindre. Bilen jag har är en 520 -88 jag är säker på att det inte är obalans i fälgarna har precis satt på nya fälgar och däck. det känns som att det kommer bakifrån. funderar på att det kan vara hardyskivan eller stödlagret. Tänkte bara höra om det är någon annan som har några funderingar. vill ju inte byta något i onöddan har inte kollat hur skivan och lagret ser ut ioförsig. ska göra det i morgon.
Vore väldigt tacksam för svar!!!

MVH Jesper Skoglund

"IF You Can´t Race It...
Style It"
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Det kan vara casterstagen som behöver bytas. Sök på "vibrationer AND 90" så får du en hel del att läsa.

/Anders
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej...du skriver "har precis satt på nya fälgar och däck" Är du säker på att dom är till just din bil? Det kan vara en sån enkel sak som att det saknas centrumringar till fälgarna!
Jag har byta alla fyra caster stagena och krängnings hämmar stagena. så det kan inte vara dom. sen så känns det som det vibrerar bak till.

Petri det är fälgar till e39 men jag har centrum ringar på så det kan inte vara det heller om inte dom har blivit slitna för jag hade dom till mina gammla fälgar också. Dom är ju av plast. Jag vet inte tänker byta hardyskiva och stödlager i alla fall så får vi se.

MVH Jesper Skoglund

"IF You Can´t Race It...
Style It"
Styrlederna kanske. Ganska vanligt på alla bilar.
köpte 4 st nya Toyo till M5:an i början av sommaren och fick samma symptom... problemet var att ett av däcken var lite ovalt.. hissade upp bilen och snurrade på däcket så såg man det..

/Jimmy
Länk
Hj
39
Hjalmar
740 E38
525 E39
325 E30
R90/6
Kan inte någon kunnig människa skriva ihop en felsökningsguide för vibrationer i framvagnen?

Det verkar som vi alla med jämna mellanrum har vår beskärda del av detta otrevliga fenomen.

/Hjalmar

Barnvagnsexpressen
Tjena

Jag hade samma symtom...det var däcken som behövdes bytas...kändes som att bilen skulle skaka sönder vid 85km/h
dj
9
dj303z
525i -92
har exakt samma problem med min 525á men jag vet att det är däcken som e mysko, jag böt till nya och då började det skaka som fan vid 85-95km/h jag har kollat lite och det värkar som om armeringen i däcken inte tålde att hårköras med, för jag har fina armerings släpp man ser små små bulor i däcket. ska byta men det känns jobbigt pga det är nästan nya däck
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.