AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
680

530D köpa eller ej? vad är skilnaden mellan 00-01? hjälp!

Har varit runt och kollat på en herrans massa bilar idag, men kan inte bestämma mej vad ja ska köpa för någon bara:( är mest sugen på en 530D -00 som jag har hittat, men har även en mb 270cd -00i, som jag har mycket bra erfarenhet av,(far min har en som ja har kört typ 5-600 mil i på tre månader;) 530:in har gått 27000, och 270:in 48000! vet att det är mycket mil, men det är inget jag är rädd för det minsta. Vad är det man ska akta sej för på 530? turbon var nybytt på den. och den gick ju så underbart tycket ja(men det gjorde tyvärr 270 med=( med.vad är det som skiljer mellan 00-01 på 530? dimljusen, angel easy, några lister va? är det något mer? vill ha snabba svar så vore ja nöjd. är det antisladd standrad på 00? det är det på mb vet ja, men blev osäker på bmw, den är svensksåld så, för det måste vara svårt att hantera allt vrid annars tycker ja, lampan på 270:in blinkar ju konstant på vinter så;)

cr
530d fram till 2000 har 184hk och 390Nm.
530d från 2001 har 193hk och 410Nm.
530d från 2003 har 218hk och 500Nm.

Andra skillnader som du redan nämt är angelayes som kom 2001 samt lite lister mm.

Jag tycker nog valet är enkelt MB:n har gåt nästan dubbelt så långt som Bmw:n, priset skiljer kanske en hel del ??? annars är ju valet solklart i mina ögon. Sedan tycker jag personligen att bmw:n är både roligare och titta på samt att köra.

Själv har jag kört både 184hk och 193hk 530 och dom går mycket bra sanslöst bra vrid.

MVH Calle
Jo, det skiljer ju en del i priset. Tycker även att bmw är snyggare =) Är det någon markant skilnad på 184hk och 193? dom är ju så förbannat dyra alla -01! det är inget i inredningen som skiljer mellan årsmoddelerna? skulle vilja få den att se ut som en -01 ifall ja köper den, och det gör ja nog på måndag tror ja. är utan bil nu=(

cr
Det är inte så stor skillnad på 184hk & 193hk man upplever att dom är jämnbördiga på pappret skiljer väll accelerationen lite. Är det en manuell eller automat du är ute efter?? Inredningen ser likadan ut på alla årsmodeller vad jag vet.

MVH Calle
Det är en automat, finns det 530 med manuell låd?=) Hur är det med antispinn/antisladd, finns det standard på dom svenskasålda bilarna? det vet jag ju att MB har ju, inte kan väl BMW vara sämre? Nu är det inte många timmar kvar tills ja ska ringa på den, usch, har inte sovit på flera nätter nu, varför finns det en massa bra bilar att välja på?

Mvh
Rasmus

ASC+T är std på alla e39or.

/Simon
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
Hej
Tycker absolut att du skall välja BMW:n. Maskinellt så är det ett litet underverk, iofs så är MB:n inte på något sätt dålig. tvärt om, det är 2 st väldigt bra dieslar du har att välja mellan.
Däremot så tycker jag att Mercan saknar nånting väldigt viktigt, nämligen körglädjen!
Maskinellt så har du många problemfria mil framför dig, se bara till att du inte får någon nerkörd buske med nedsuttna säte etc.
Rekomenderar även en total elektronisk diagnos innan du slår till, mätarställning etc finns i nyckeln/ bilen. Viktigt åxå att du får alla nycklar.
Lycka till med ditt bilköp.
Göran Dieselmeken Lindgren
mätarställningen är inte fuskad på den, har svårt att tänka mej att någon ställer ner den till ca 26-27000 mil=) men det är jag inte så rädd för milen, den är sv såld och fullservad på bmw verkstäder så... Tror ja tar bmw trots allt, dom är ju inte fullt så vanliga som E-klassen börjar bli, är ju var och vara annan svensson som har en sån nu, måste sälja en djävla massa såna i tyskland nu, kanske nya 745? =) Hur många nycklar hänger det med? två som man kan styra larm/centralås med eller? Hur är det med kcr box? krånglar dom till det mycket? har läst om växelådor som inte går som dom ska osv, även turbo som går åt helvete, nu är det ny turbo på denna så...

Mvh
Rasmus

bl
91
blazern
750iA -92 (E32)
Jag tycker också du ska köpa BMW, så du kan vara fyllechaffis fler gånger ;)

Länk
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Köpte min BMW den 9/5 i år. 1300 mil senare kan jag bara råda dig till en sak: Köp BMW! Provade en MB 270 CDI med samma miltal och likvärdig utrustning. Ingen dålig bil alls, men de glömde körglädjen när de konstruerade bilen. Jag kör drygt 500 mil i månaden och i BMW är alla milen roliga!

=) Hans Olof
BMWCS #5381
Hej.

Vad ska du ge för bmw 530d 01:an?
Bara ren nyfikenhet.

Mvh
det är en -00 ja ska köpa, -01 blev för dyr, men den kostade 210000:- typ, men all utrustninge och 6000mil, dock import men hade gått på bmw belgien som tjänste bil, så det var nog ärliga mil, men ja vill inte ha import helst. vill du veta priset på -00 så får det bli privat, lite för många nyfikna här=)

Så, nu är detta inte intressant längre, har köpt bilen nu så... Tack för alla svar.

Blir nog mycket mer i framtiden.

carpe diem
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.