|
|
|
|---|---|
|
Är det någon skildnad på kabelhärvan på 535 motorn jämfört med 745. Om man nu byter motor, är det bara att byta databox o sen tuta o köra, självklart ic o allt annat men om man endast skall köra med 745 motorn helt orginal??? Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! | |
| Det finns två olika 745 motorer. Den första har L-jetronic, vilket ju inte alls är kompatibelt med Motronic som sitter på en 535:a, så där är det helkört. Även om det är den senare motorn, så blir det nog problem, då det är flera saker på en 745 motor som inte finns på en 535 motor, laddtrycksstyrning m.m. | |
|
Men om man flyttar över en komplett motor med kabelhärva o databox?? Det bör väl fungera då??? Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
max f |
det ska funka men min erfarenhet säger att kabelhärvor är jobbigt att följa tar tid och man blir lätt sur men det ska fungera. |
|
Ursäkta att jag är lite trög idag. Men vad menar du med att följa en kabelhärva?? Om jag har en 535i E28 och tar en motor med kabelhärva och databox från en 745i, det skall väl inte vara några konstigheter va?? Att få ihop det, är kabelhärvorna olika, komtakter till bolens härva. Kanske bör maila till Bäckis han har precis sålt sin 545:a. Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
|
Du får göra om en del när du går in i säkringsdosan på e28:an från 745 kabelhärvan annars så funkar de hyfsat... /Daniel |
|
| Det är givetvis mycket lättare om du har en motor med kabelhärva, då är det väl inga större problem. | |
|
jamen går det att få till det med 745ans motor med Ljetronic i m535 det verkar ju vara så många som gjort den konverteringen så så jäkla svårt kan det väl ändå inte vara |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.