|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Det är nog inte särskilt lätt att avgöra om en köpare/spekulant är seriös per telefon, men det är åtminstone lättare att avgöra per telefon än per email. Att köparen/spekulanten tar steget till en mer personlig kontakt (som telefon är jämfört med mail) vittnar för det mesta om att den personen åtminstone är MER seriös. Du säger ju själv att du RINGDE med en massa frågor, och jag slösar hellre tid på dem som ringer flera samtal än de som skriver flera mail. Allt enligt resonemanget ovan... Sedan hur personerna i fråga uttrycker sig är ganska ointressant. Jag vill ha pengar och vill (kan som sagt diskuteras) få bilen såld, tyvärr kan jag inte unna mig lyxen att kräva att rätt person köper bilen. Bara personen förstår/talar/skriver svenska så är jag nöjd. Detta naturligtvis om köparen är i Sverige, skulle en spekulant ringa från exempelvis Tyskland fungerar även engelska. =) En annan anledning till att jag i första hand vill ha telefonkontakt är att jag jobbar oftast söndag eftermiddag/kväll till fredag natt och alltså inte kan spendera för mycket tid med att besvara mail. När jag väl har möjlighet att göra detta (när jag är hemma), så vill jag inte slösa min dyrbara tid på att besvara ett flertal mail från personer som inte ens har modet att ringa först, vare sig de är intresserade eller inte. För att möta ditt första argument vill jag säga följande, som jag anser som självklart: om en spekulant ser min annons, så kan de utgå ifrån att jag vill sälja bilen. Självklart, annars skulle inte annonsen existera överhuvudtaget. Om de utgår ifrån att jag vill få bilen såld så förstår de nog att jag inte planerar att vara otrevlig på något sätt när de ringer. Naturligtvis skulle det vara svårare för mig att sälja bilen om jag var otrevlig och/eller skällde på de spekulanter som ringer. Det ligger så att säga i mitt eget intresse att vara trevlig, och det borde vem som helst (enligt min mening) förstå. Annonsen kostar 60 kronor att lägga upp, och det är knappast en förmögenhet. Men jag lägger ändå inte 60 kronor på att lägga upp en annons för skojs skull. Det finns liksom ett syfte med det. Hoppas nu att du inte tar detta inlägg på ett otrevligt sätt (vi har nog fått en dålig start eller vad man ska säga), för inlägget är skrivet med glimten i ögat. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci Länk |
|
Ante25 |
Jag bjuder 20k för bilen osedd snabb affär:)) skoja lite bara,bli inte arg. Lycka till MVH Andreas |
|
Byte jämnt av mot din 540 säger jag då. =) -( ALPINA POWER )- MVH Alecci Länk |
|
Ante25 |
Skall fundera... |
|
Vill bara säga att jag inte tycker att din annons är särskilt dryg. Istället får jag intryck av att du bryr dig om bilen och var den hamnar. Vilket jag tycker en seriös köpare borde sätta värde på. Hade jag plats/ mer pengar skulle jag verkligen vilja ha den(har iofs inte sett skicket men...). /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;) |
|
V12 LeMans |
vill bara säga att för hundrade gubbar , :) , bilen är ju en kultbil och one great piece of art , klart att den ska hamna i seriös Alpinaentusiasts ägo , de flest här vet väl hur många e12 B7 turbo som Alpina tillverkade .(hur många av dem finns kvar?) Alecci : din bil var den första B7 jag stötte på "live", under BMWklubbens träff på Knutstorp 1986 , där Sten Jarl körde med den för "glatta livet ". :) spitze |
|
Klockren annons.. Ser inte ett ända misstag från din sida.. Men behåll bilen och vänta tills du blir lite äldre, mer kunskap mm. Och du kanske springer över ett garage för en rimlig slant.. man vet aldrig. Bilen kommer bara att bli mer och mer intressant ju längre tiden går. Micke Länk |
|
|
Bilen är nu såld. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci Länk |
|
V12 LeMans |
Grattis till nya ägaren :) Hade varit kul att se den på klubbträffen på Knutan i augusti . |
|
Den nye ägaren, som jag låter vara anonym tills denne själv väljer att träda fram (om han gör det), planerar att grundligt renovera bilen. Han har omfattande tidigare erfarenhet av bilrenoveringar och har för avsikt att inte spara på något i fråga om renoveringen. Han nämnde även att bilen i framtiden kommer att deltaga vid träffarna på Knutstorp, men om den hinner dit redan i år återstår att se. Kan tillägga att det känns mycket bra att bilen sålts till vad jag känner som en seriös köpare av rätt sort, alltså en som vill bevara och renovera bilen till det skick den förtjänar. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci Länk |
|
|
Grattis! Kul att du hittade rätt köpare så fort. Då fungerade annonsen bra då. Mr C |
|
|
Grattis Alecci. Hoppas få se denna bil live nån gång. Har aldrig sett e12 Alpina i verkligheten. Va blir de nu då? Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Skönt att den blev såld så fort... ...så jag slipper ligga sömnlös längre, griller har farit genom mitt huvud...fram och tillbaka... E12 B7 är en riktig "vill ha bil" men ekonomin tillåter inte något köp just nu. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.