AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.267

Alpina B7 Turbo

Sida 5 av 6
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Patrik Nilsson; maila mig en kopia på martinlundin@hotmail.com, eller vem som helt annars som har den då jag har en Alpina B12.

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
KG Sönju
Länk
Bakom 318en står en Vadå???
Alpina B-7 turbo ?!?!......Vill ha !

E-12 Billy B-10
Länk
tror det kan vara ne b7 turbo

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
KG; En e21a ;-) eller du menade b7an!

ev kommer jag förbi i helgen!!

/Pelle
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Har frågat detta innan på forumet, men när jag nu har en egen hemsida där det står mer information om bilen tänkte jag försöka igen. Har dessutom frågat på olika forum och fått vilt skilda uppskattningar varje gång.

Har lite funderingar på om man skall sälja bilen till förmån för framtida projekt, och undrar hur mycket den kan vara värd? Om jag sätter ut bilen på annons kommer det att vara för det priset jag vill ha, men ändå intressant att veta vad folk tror man kan få för den. För information om bilen se hemsidan bakom länken under min signatur.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Länk
Fint skick och bra historik, 180 000kr kanske mer. Men tråkigt nog är det ju köparens marknad, kanske säljarens med tanke på det torftiga utbudet på fina b7or.

Du kan ju droppa ett brev till mig om/när du bestämmer dig för att sälja.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Alecci// Har du gett upp?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
KG Sönju
Det är väl något för dig Kristian?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
KG// Jo iofs... har dock verkstan full med projekt just nu.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Nja, gett upp och gett upp... Får jag inte bilen såld för det jag vill ha så behåller jag den och påbörjar renovering längre fram.

Vissa faktorer förespråkar dock en försäljning:
- längtan efter andra bilprojekt
- ingen kunskap om renovering
- inga verktyg för renovering
- ingen lokal/plats för renovering
- ingen tid för renovering

Det enda jag har/kommer ha är pengar, men frågan är om de räcker om man är tvungen att leja bort hela renoveringen.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Länk
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Lycka till med försäljningen! Måste dock säga att din annons var den drygaste jag har sett, nånsin!

Mr C
Ante25
Alecci: ett gått råd, var rädd om dina pengar.

Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Mr C:

Haha! Drygaste hur då?

Ante25:

Hur menar du?

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Länk
Ante25
Hur jag menar? Du skriver att "du kommer att ha" pengar, jag menar bara var rädd om dom.

Jag upplever också din annons som "dryg"

Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Förklara gärna på vilket sätt den är dryg så man kan åtgärda det som är fel. Ingen nytta med att tala om det annars. Har sett många annonser som jag tycker verkar mycket drygare än min, rent av aggressiva.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Länk
Tycker inte annonsen är speciellt dryg, Man får ju veta exakt vad som gäller.

Det lär sålla bort en hel del onödigt telefonerande med oseriösa köpare.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Kan tillägga att jag hellre hade renoverat bilen till toppskick (fullständig rostrenovering, nya fälgar, ny fronspoiler, ny klädsel och nyra träpaneler samt ny lackering etc), men vad allt detta skulle kosta om jag vart tvungen att leja bort det har jag ingen uppfattning om, och de som har en uppfattning om det skulle nog råda mig att inte ens tänka på det.

Angående annonsen så bör man nog skriva på ett sätt som kanske kan uppfattas som lite stötande. Förra gången jag ägde bilen och hade den ute på annons ringde/skrev en massa konstiga människor som mest ville kallprata om bilen eller pruta rejält på priset alternativt byta sin XXX i bruksskick utan pengar emellan. Anledningen till att jag lägger upp annonsen är inte att få nya telefon- eller brevvänner, utan att få bilen såld. Ringer en seriös spekulant som har pengar så är jag beredd att berätta allt jag vet om bilen, men innan jag vet att spekulanten är seriös vill jag inte slösa tid eller energi på det.

Har ni tips om hur jag uppnår detta på ett bättre sätt så är ni välkomna att tala om dem. Det gör inte någon nytta att tala om att min annons är dryg utan att tala om varför den är det eller hur jag åtgärdar det, det är snarare drygt om något. För i mina ögon är annonsen inte dryg, snarare rakt på sak.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Länk
Ante25
Alecci: Jag tycker din annons är snudd på aggressiv och skulle nog inte våga höra av mig hur intresserad jag än var.

Hur avgör du om en spekulant är seriöst intresserad per telefon?

När jag köpte min 540 trodde säkert säljaren att jag var full när jag ringde pga mina frågor. Dagen efter köpte jag bilen.

Alla är inte lika bra på uttrycka sig

Jag menar att man kanske inte ska vara för "hård"i annonsen

En halvintresserad person kan bli helintresserad allteftersom:)

Ante25
Alecci: Det är sällan problemfritt att ha bilen på annons men det är nog bara att bita ihop om man vill ha bilen såld.

(talar av egen erfarenhet)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.