|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Jaa , Markkus det är nog den bilen jag menar !! Bilden var tagen bakifrån !! blev den såld ? Billy B-10 |
|
|
Markkus: Helt riktigt , fel av mig 3.2 ska det va. 3.5 kom först i B9 e28 (och B7S Turbo e12). ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Ingen som vet eller kommer ihåg ?? Billy B-10 |
|
|
B-8' an alltså.. Kanske markus vet ?? Billy B-10 |
|
|
Menar du den i Bilsport? Jag har aldrig sett en B8 där, utan endast en B7,,,men jag håller på att sortera ca 1 ton biltidningar nu idagarna så jag kan ju se om jag ramlar över annonsen :) Vilket år var det exakt? |
|
|
Jamen den som jag menade och jag tror du såg samma , hade väl inte turbo va ?? eller ,, kan ju ha glömt... Billy B-10 |
|
| Du, det finns 0.01% risk att jag också har fel :) | |
|
Jasså !! , menar du det... Men det är samma bil vi pratar om iaf.... Faan måste ta o kolla om jag kan hitta annonsen igen !! Så att man kan se reg nr... Billy B-10 |
|
|
Är det någon som vet var man kan köpa orginal utbytesplåt (ekonomiplåt) till E12-karossen? Gärna i Sverige, och endast nydelar av intresse... -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
På BMW. Det enda som går att köpa på Mekonomen tror jag är sparklådor men de är också anpassade för E28 = inga hål för listen. Det mesta finns förutom golv-plåt. Ska köpa ny front (komplett) till min om jag inte hittar nån begagnad och den går tex på ca 4000:-. Så det är inga problem, men det blir lätt dyrt :) |
|
|
Usch, då kostar det alltså multum... Dessutom behöver jag en del av en bakända, både bagageluckan och plåten som är runt om. Undrar om BMW har det med... -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Finns mer på mekonomen! Be dom ta fram klokkerholmkatalogen så hittar du det mesta. Dock är inte kvalitéten riktigt som original men priset är angenämt. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
BMW har det mesta faktiskt. Kristian, är du säker på att de har mer till E12? |
|
KG Sönju |
Hallå! Vad kul med en Alpina E-12 info! |
|
det vad med en alpina b7 -80 i bilsport nr 12|2001 (gatbilsreportage jkpg) på sidan 39. står jämte en B12E32. jag har scannat in om någon vill se det fina paret "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Patrik Nilsson: Det är min bil som figurerar i det reportaget. =) -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Patrik : Du får gärna maila en kopia till mig . niklas.edlund@xpl.nu |
|
|
Markkus// Jepp, en hel del iaf. Kolla on-linekatalogen på Länk /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Alecci: Grymt sa grisen ;) misstänkte nästan att det var du o din fina alpina! "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Nu har jag en uppdaterad hemsida om bilen: Länk -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.