AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.265

Alpina B7 Turbo

Sida 1 av 6
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Nu äntligen är det dags. Går allt som det skall kommer min härliga Alpina att komma hem igen den 8 augusti. Planen är att jag ska köra den denna "säsongen" ut, och sedan skall renovering påbörjas under senhösten/vintern.

Anledningen till att jag startar denna tråd, är att jag tänkte använda den som en plats där jag ber om hjälp under renoveringens gång. Genom att hålla mig till en och samma tråd vet jag alltid var jag kan ställa mina frågor, och förhoppningsvis var jag kan hitta mina svar. Så denna tråd kommer att uppdateras allt eftersom.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Jag önskar dig lycka till med renoveringen, hoppas att det blir en riktigt originalrenovering!

/ Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla!
vilken årsmodell ????

Billy B-10
Länk
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Det är en -80, alltså en E12. Finns nog inte så många kvar av dem, åtminstone inte i Sverige. Jag vet att det finns en till i södra delen av landet, som såldes samtidigt som "min".

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Faaaaaaan så avundssjuk jag blev.......
Det är ju världens snyggast ALPINA modell.

Lyckliga dej......

Billy B-10
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Grattis till köpet! B7 E12 är bland det grymmaste som finns...
Finns minst 2 st i söder.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Apropå något helt annat. Såg en tyskreggad B9 3.5 utanför ett hotell här i stan i torsdags. Höll på att trilla ur förarstolen. ;)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Det som främst skall göras med bilen:

Åtgärda defekter/slitage
Nya träpaneler
Ny skinninredning
Nylackering
Nytt stripeset
Nya fälgar
Ny stereo

Denna renovering kommer antagligen ta lång tid att genomföra, eftersom det mesta av det som skall göras kommer att kosta en del. Så man får ta det allt eftersom...

Helt orginalskick kommer det inte bli, men bra nära inpå. Inga modifikationer kommer heller att göras som hindrar bilen att återställas till orginalskick. Undantaget är klädseln, där inga uppgifter finns om den klädsel som satt i från fabrik. Tänkte därför sätta i en Alpina-skinnklädsel istället.

Hel klart är dock att jag kommer behöva råd, tips och dylikt under renoveringen. Kul att se att folk är intresserade!

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Kristian Larsson:

Har du några uppgifter om de två E12 B7 Turbo som finns i söder? Den ena av dem importerades av Sten Jarl samtidigt som min och såldes också i ungefär samtidigt. Den ägdes sist jag hörde något av en som kallas KG (är inte helt säker på var han bodde). Jag var i kontakt med denne KG för cirka ett år sedan, och den bilen har tydligen något problem med bränslesystemet.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Alecci:

Har du bild på bilen så vi andra oxså kan njuta av den?
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Länk

Enda bilden som finns än så länge... I nuvarande skick ser den ut precis som på bilden där, samma färg, samma stripes och så vidare. Det är dock inte orginalfärgen på bilen.

Ska ta bilder och lägga in den i galleriet så snart jag kan.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
VIlken underbar bil alltså... Kom ihåg en e12 B7 jag såg i ett repotage från nån träff nåstans i Bilsport för länge sen.
En silverfärgad B7:a som stod bredvid en E32 B12. Undrar vart den finns?... Mvh leo
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Leonardo:

Det var min E12 B7 du såg i Bilsport, det var i reportaget om gatbilar i Jönköping. Jag sålde bilen på grund av studier cirka 2 månader efter att den bilden togs.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Härligt att höra Alecci! Ska försöka svara på det mesta du undrar över. Det är ju dock en E-28 jag hållit på med, men mkt e lika. Lycka till!

jimpa
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Kristian; och det värsta är att det är samma kille som äger dom två ;-)
Robert V
älskar äldre bilar som sätter mycket på plats !

- råkade sitta på en trevlig länk !
Länk
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Håller med Robert V, har aldrig haft så mkt kul som jag haft med B7an. Än så länge e d inget som spöat mig efter vägen, å d e med ett 20 år gammalt koncept! Svinkul.

BMW-beroende: Kan du maila mig, så vi kan diskutera lite privat, om du ser d här.

jimpa
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
AlpinaJimpa: jag missar inget som rör BMW ;-)

/ Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla!
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Nu är pärlan äntligen hemma.

Ursäkta min frånvaro från forumet, har precis flyttad och ADSL-anslutningens flytt tar tyvärr längre tid än bohagets dito.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Th
302
The Sentinel
E91 320i Touring -07
Trevligt !

Skulle man kunna få se några
trevliga bilder på skönheten ?

E12 ska det va :o)

///M vh. Niklas

BMWCS #3633
BMWCS Sektion Nord
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Bilder skall ordnas snarast, måste ändå fixa bilder till försäkringsbolaget. Sedan får vi se när jag får möjlighet att scanna in dem och lägga upp dem i galleriet här. Har tyvärr ingen digitalkamera...

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.