|
|
|
|---|---|
|
Sitter i tyskland hos flickvännen och har just varit och sett på en M5:a. Verkade helt ok. Här är en länk till bilen : Länk Jag var och förde den på ett test som kostade 48 euro. Enda som var synd med testet är ju att dom inte kollar i vilket skick motorn är i, utom avgas test. Men dom säger väl inte allt för mycket. Annars verkar bilen gå bra och allt ok utom ett par saker. Här är listan på fel dom hittade i testet: Bromsklossarna börjar vara på gränsen till att behöva bytas. Lite olja hade läckt från Motorn. Växellåda läckte olja. Högerbak stötdämpare läckte olja. Han som testade bilen sa att allt verkade ok, alltså inget som verkade speciellt farligt. All lack var orginal alltså bilen inte krockad. Inte direkt dom billigaste sakerna som läcker olja, men det är ju ändå en över 10 år gammal bil så om det nu inte skulle finnas nånting som läcker olja skulle det väl vara konstigt? Bilen är ju i bruktagen 9/93 men varifrån ser jag vad bilen verkligen är för årsmodell? Hoppas nån kan ge lite råd vad som ännu bör kollas upp. Glömde kolla mätarställningen idag. Hur gör man det bäst? Tackar i förväg för eventuella svar. | |
|
Hittade inte hur man editerar... Jag har serienummern på bilen ifall det är nånting som går att kolla upp genom det. |
|
|
Tillverkningsmånad får du fram från denna sida. Länk Bilen är raderad så kunde inte skicka på den men läckande dämpare är dyrt ca 6000kr om den har Nürburgringpaket och motorrenovering kostar lätt mer än bilen så oljeläckaget skulle jag kolla upp mer eller titta efter en annan bil. Mvh Stephan |
|
|
oljeläckaget avhjälps enklast med omega 917, bara man häller i rätt mängd, många som provat det och blivit kvitt läckage, kan garanteras "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Länk Där är länken på nytt. Annars om den inte fungerar så är det den som kostar 6999 euro i berlin. Bilen är tydligen en 91:a. Tack för svarena. Slutet på serienummern är GD55012. Om det finns nåt annat som kan kollas upp. Hur var det med mätarställningen? Har för mig att jag läste här att man kunde hålla in högra knappen på instrument brädan på samma gång man sätter på tändningen så kan man väl kolla att serienumret stämmer överens med bilens? Sen fanns det väl nåt annat också som gick att göra på E34:an digital? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.