|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
320-325 |
``Honkies´´ Okay brukar du va på båberg ? |
Perkka |
320-325: Jag har kört av en vipparm tyvärr, så bilen går inte alls nu... Men annars är det väldigt bra klipp i motorn, mycket stark osv iom att man har så pass stor sexa.. Hänger på ganska många turbobilar med den, iaf i dom högre hastigheterna.. Man har ju ett handikapp i form av automat, så jag försöker undvika "rödljusrace" :) Brorsans 525 E34 24v är snabbare än min upp till 100km/h.. Bilen är förresten till salu som den står, har tyvärr ledsnat på den.. Här har man nyss bytt bl a topplockspackning själv tillsammans med en kompis, och efter det går en vippa av.. Vill köpa någon turbobil nu, siktar på en 200sx.. Ack så liten motor, men vilken trimningspotential :) Som sagt, 535 går väldigt bra.. Men det är dyrt att trimma en sugmotor när man vill ha mer pulver.. Sen tror jag att en 325 E30 hänger på en 325 E36 utan större bekymmer iaf i dom lägre hastigheterna.. Så visst ska du prova mot en 325 E36.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Kör aldrig där men är där och tittar 'r du där och kör ifrån alla imprezor och m5or?=) By Honkies the one and only =) |
|
320-325 |
``Honkies´´ Nää jag är oxå där och tittar.. att ställa upp med en gamal E30 är som gjort för att göra bort sej rejält sen är min bil helt i orginal skick på utsidan ser ut som när den lämnade fabriken i tyskland (Förutom rosten) = inget man vill visa upp helst... det finns nog ingen bil som har under 300hk på båberg kan jag tänka mej .. men skulle man kunna ställa upp mot en bil som inte gör bort en totalt så skulle det vara skoj och det är ju det som är vitsen att ha skoj ... |
320-325 |
``Perkka ´´ är det samma känsliga kamaxel på 535 (M30) motorerna som på M20 motorerna ? jag körde själv av en vipparm på min förra 525iA m20b25 en vecka efter jag köpte den skoj........ |
Tray |
Jag har en orginal E36 325:a. Bor i Färgelanda :) "det finns nog ingen bil som har under 300hk på båberg kan jag tänka mej .." Va? Har du överhuvudtaget varit där? Finns många bilar som har under 300 häst. |
Perkka |
320-325: Ingen aning tyvärr.. Enda jag vet är att min är kedjedriven.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
320-325 |
jojo det kanske finns bilar med mindre hk än 300 men då väger dom typ 1000kg sen var det menat som en liten överdrift!!!!! ``Perkka´´´hmm men det verkar ju så eftersom du har körtsönder en vipparm..det brukar ju bero på nedsliten kam.. ``Tray´´ öhh jag är lite dålig på geografi men färgelanda känner jag igen det borde ligga i närheten av uddevalla .. |
|
färgelanda ligger väl 4mil från vänersborg va.. så du har helt rätt =)... mot dals-ed By Honkies the one and only =) |
|
svintoleffe |
Jag tror inte att det är någon omöjligthet att spöa en t5 komi. Dels så har han en ruskigt vikt mot sig, eller att spöa en vr6, eller en t4 . 320-325 Du har ju fördel av din utväxling, sen att du bar kör med 320 prylar kan ju kasnke vara en nackdel. Men det kan ju även vara en fördel, då du kan ha lyckats precis att plocka ihop ett bra recept. Jag tror inte att dte är en omöjlighet. Leffe |
320-325 |
tackar tackar .....``svintoleffe´´ jo det kan nog vara så, ibland har man tur .... |
svintoleffe |
320-325 Ja och du har haft tur att hitta ett koncept med allting rätt till. Då kan man få bilen att snurra på som din gör =alltså tyderligen ruskigt bra. Leffe |
|
Tray: Det är inte du som köpte min mauritziusblaåa 325 Coupé -92:a i Borås? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Tray |
Haglund: Nej, det är inte jag, det är polaren Robert Hansson som äger den. |
|
320-325s bil kanske går bra, det är väl ingen ideé att haka upp sig på det o påstå att han ljuger. O Rocco: Ju midre bil dessto mer smågrabb el? Fan då är ju du oxå en smågrabb jämfört med mig. ;o) Mvh/Soki Länk |
|
Perkka |
320-325: Jo jag vet att det beror på att kammen är sliten.. Men om kammarna är lika "känsliga" på M20 och M30 vet jag ej.. Om man sköter oljebytena riktigt kan dessa motorer gå mkt längre än t ex mina 25k mil.. Brorsan samtalade med en känd skruvare här i stan, och han sa att BMW-s motorer är väldigt underskattade (?!).. Han tyckte att dom tillverkade mycket bra motorer, och dom höll länge bara man skötte maskinerna rätt... & givetvis har han rätt där.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
320-325 |
``Perkka´´ jo det stämmer nog sköter man dom så håller dom . men ändå så är kammen nog en spciellt känslig på vissa motorer tyvärr .. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.