|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
328 325 volvo ... det är rätt mycket upp till föraren jag har kört ifrån en del bilar med min cittra den har 75 hk !!! en vovo 740 kan man lätt få upp i 170 blås ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Daniel: 170..Tomgångsfart på BMW hehehe FLAYEN |
|
|
Javisst är det upp till föraren men då den drar jämt upp till 90 då blir man fundersam vad man skall med de 80 hästar till som sitter under huven =) som itne volvon har haha By Honkies the one and only =) |
|
|
t.o.m en original 940 2.0 turbo drar ju en 325'a.. bmw'arna verkar vara fruktansvärt slöa enligt mig.. Volvo 740 GL Limousine -88b (turbokonverterad) Buick Skylark Convertible -71 (bigblock konverterad) Opel Rekord -74 (Commodore GS/E konverterad) |
|
|
Metanolic, Du missade nog att med BMW:n ska du växla strax innan rödmarkeringen för maximal prestanda, inte vid 3000 rpm som på fläkt-volvo ;-) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
kan säga att jag tycker 2.0 turbo 940 är mycket slö !!!i standard utförande ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
nofx16: båda bilarna hade riktig låda dvs. automat.. Volvo 740 GL Limousine -88b (turbokonverterad) Buick Skylark Convertible -71 (bigblock konverterad) Opel Rekord -74 (Commodore GS/E konverterad) |
|
| tja tja!...har nyss köpt en 325 ik -87! förövrigt har jag en trimmad nissan200sx!. och måste säga att man måste varva betydligt mycket mer med bmw´n för att det ska hända något en med nismon, och då är ju 200´dran berömd för ketchup med chokladstång! | |
|
Ja man ska gärna upp i runt 4000 varv för den ska vara pigg... Har en E36 325 med sport avgas. Ska i med sportfilter och chip nu osså. Kanske blir lite bättre vrid då? |
|
|
eller inte !? :-) Mvh/ Daniel Länk |
|
|
satsa på kompressor.... FLAYEN |
|
| Köpte min bil relativt billigt. Vill inte lägga ner tiotusentalskronor på att få den lite snabbare. | |
320-325 |
hahahaha den varkul ``nofx 16 ´´ jag kan säga så här att hänger en 740gl på en BMW 325 E30 så är det inte mycket som är som det ska i den 325an en 325 E30 drar je en volvo T4 orginal samt VR6 volvo T5 orginal m.m 0-300m ungefär eller är det nån som vet hur lång sträckan är på båberg ? |
|
320-325: Detta är visserligen ett BMW-forum och jag kör själv en av Bayerns härliga bilar. En fråga bara: En 325 E30 gör 0-100 på 9,2 sekunder och toppar 210 km/h ORIGINAL vill säga. En Volvo T4 gör 0-100 på 7,3 sekunder och toppar runt 230 km/h. En T5:a (S70 menar jag nu) gör 0-100 på 6,9 sekunder och toppar 250 km/h. I vilket intervall drar en 325 E30 någon av ovanstående Volvo-bilar?? Jag drog mot en 325 E30 med farsans S80 T6 som har liknanande prestanda med en T4 förutom högre toppfart. 325:an blev riktigt snuskigt frånkörd. Inte en suck från 0-200 km/h. Sen tyckte jag inte det var nån mening att vänta in honom för han låg långt efter. Bara nyfiken - inga som helst påhopp utan jag vill bara veta om den E30:n är original och om inte: hur mycket trimmad?? Volvo-bilarna här ovan i original-utförande - ej chippade och liknande. /Kidde (som hellre kör en BMW som inte hänger av en T5:a än vilken Volvo som helst) BMW - the ultimate drug... Länk |
|
| En E30 325 gör 0-100 på 8,3s enligt BMW. Att man kan hänga av en T4 med en E30 325 0-100 är nog inte omöjligt, Volvo föraren ska ju ha ner effekten i backen också. 100km/h + blir nog svårare. | |
Perkka |
Honkies: Vad var det för 740 du körde mot? GL, GLE, GLT lr turbo? 320-325: Du håller fortfarande fast vid att du kör ifrån t ex en Vr6? En T5 har du absolut ingen suck mot iaf.. 5-cyl 2.5-liters turbosnurra på (minst) 225hk mot en 2.5-liters sexa på 170hk.. Eh.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Vet inte var uppgifterna här på forumet är hämtade, men där står de siffrorna jag skrev innan. Kolla under modellguiden till vänster. /Kidde BMW - the ultimate drug... Länk |
|
| Du skrev ju 9,2, det gäller för ix modellen. 8,3 s är det som nämns för en vanliga 325:an i modellguiden. Däremot är det väl väldigt få biltester i tidningar där de fått ner volvo bilarna (iaf de tidigare turbo bilarna typ årsmodell 95-97) till de 0-100 tider som volvo anger? | |
|
Oooooops - my mistake!! :- ) Men iaf, det skiljer ju en sekund som minst och det är ganska mycket i ett sånt här sammanhang. Det enda jag tar hänsyn till när jag baserar inlägg är de tider som blivit uppmätta av "egna" testfolket. Alltså BMW:s tider och Volvos tider. /Kidde BMW - the ultimate drug... Länk |
|
Perkka |
Har fått upp en 87-as 740 GL i 200km/h på mätaren... Så dåligt går dom inte Volvo som vissa tror... Hade förut en 760/740 GLE på 136hk och den körde ifrån farsans 520 12v... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.