AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
390

750i E32 från tyskland - nån som vet nåt?

Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Är lite sugen på att utöka samlingen med en 750i, tog en flukt på mobile.de, men blir inte klok på priserna, Från "bbbastlerfahrezeug"(GDS-lik alltså) till kanske 3000 euro. Hur ligger det till med mellanbilarna, dvs 1500-2000 euro? Är det bara skräp? Meka har jag inget emot, bara allmäntillståndet är någorlunda bra. Jag har fått för mig att bilarna i tysklandd är mycket bättre ur korrosionssynpunkt än svenska? Nån som har tittat på sådana här i tysklandd på sistone? Vore tacksam för lite synpunkter!!

Mvh Kristian

/K
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
det är ju så att det beror på bil til bil,
bilar mellan 1500-2000 är ofta 730-735 som inte har någon utrustning, du kan hitta fina E32:or från kasnke 2200 och uppåt,
men kom ihåg att det finns flera bilskojare i tyskland+ att andrahandsvärdet är mycket lägre, men oftast så finns det en anledning att bilarna är billiga.....

Men annars om du ser dig för och kollar noga kanske du stöter på något fynd

BMW Z3 1,9: Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Du måste nog lägga ner en hel del pengar i delar bara även om du kan meka själv. Jag har sett på lik som har kostat 3000 Euro och neråt nästan till ingen summa alls, snäppet på bortskänkes. Har inte alltid varit 750 men jag har sett mest på såna. Det finns allt rost på liken nere i Tyskland också + att det kan vara massa konstiga fel. Har varit med om bl.a elfel, att automatlådan inte fungerar på backen, att den bara går på 8-11 cylindrar osv. Inget att rekommendera att köpa, men om du ändå ska köpa en så kommer bara delarna att kosta tillräckligt så du tjänar mer på att köpa en som är fräschare.

//Schnitzer
Den enda billiga 750in som är till salu på mobile just nu som jag skulle kunna tänka mig köpa är den Lazurblåa 92an? tillverkad 9/91 hos auktoriserade BMW handlaren Autohaus Schaumberger den har varit till salu ett tag men kan vara värt att höra om den är något att ha

Länk

Finns även på bmw.de det är där jag såg den först men letade upp den på mobile idag eftersom jag inte fixar att länka till bmw.de.

Mvh Stephan

Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Vad kan en 740iA(e32) i vettigt skick ligga i pris i tyskland,(eller snarare vad ska man ge?)´Är dom i samma bedrövliga skick som många av 750i:na man hör talas om?

mvh Kristian

/K
Jag tror att det generellt sätt är svårt att tjäna pengar på att importera en e32 om man inte prioriterar att hitta en viss färg/utrustningskombination eller dyl. Finns en och annan e32 till salu i Sverige också..:)

/Simon
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
håller inte med om att det finns en och annan i sverige.
Allt jag tittat på har varit skräp.
I telefon är det jättebra och bilarna är HELT felfria.
Inte ett fel , ingen rost.

I verkligeheten är det massor småfel som ""inte är något att bry sig om"" , bara det att det kostar extrema pengar att laga.

Värst var gubben som ville ha 65 000:- för en 750ia 1991 , bilen var felfri och sedan var det någon "lampa" som lyste me han kunde inte se vad det stod. hohoho.

Vid titt på bilen visade det sig vara EML lampan , bilen gick extremt dåligt och avgaserna var kritvita.
Knappt ingen el fungerade och lite smårost överallt.

Liknande har det varit med ALLA e32or jag tittat på i sverige.

"Två ton annars får det vara för min del"
li
1.959
liste
535i -89
Personligen tycker jag att det rensats upp rätt bra bland liken. Men jag kanske har tittat på "rätt" bilar? :) En bil i vettigt skick kostar sällan under 30.000 oavsett om du handlar hemma eller i Tyskland.
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Håller med Wadel. Har själv letat e32. Många "fina" lik därute. En fin ej klant och rismekad e32 i originalskick med känd historik kostar en hel del. Bättre att betala 10 för mycket för en bra bil än att köpa ett lik. Är själv trött på säljare som säger att allt fungerar. Tyvärr är det bara skit när man kommer dit, ac:n behöver bara fyllas, ingen servicebok, 89 ägare, knackande som inte är något att bry sig om, konstiga fälgar med blanka däck, hemmapulade elsystem, rost o.s.v.
wadel,

ger mig gärna, har inte åkt runt och kollat på e32or själv, endast noterat att det finns väldigt många till salu. Var på executiv auktion i våras då en 750ia 89:a gick för 21500, enligt en god vän som är fogde(han har kört den) var den i bra skick, 20 000mil, importerad från frankrike. Tänkte vara med och bjuda på den, men det blev lite för dyrt för mig(inte dyrt pris för bilen som sådan, men mer än vad jag var villig att betala...:) )

/Simon
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Det är tyvärr som alla här säger, vill du ha en riktig bil så får du räkna med minst 30 000 kr. Har själv stor erfarenhet av bilarna för 10-20000 kr och de är för det mesta så dåliga att jag inte ens vill skrota dem för delarna. Jag tror nog att det smartaste är att handla i Sverige, det handar inte om många tusenlappar i prisskillnad men tryggheten med köpet är betydligt större här hemma. Att köpa delar för 10-15 000 kr och reparera en 750 är absolut inte svårt så det är bättre att lägga de pengarna på inköpet istället.

mvh
Per
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Också säga att jag är så TRÖTT på e32 säljare.

Minns en gubbe som i telefon sa att allt funkade och på så sätt fick mig at åka 12 mil för att kolla.
När jag kom dit var det som att "pelle 11 år" dragit om all el
och nästan inget fungerade.
Som elkablar hade biltemas högtalarsladdar använts och allt var tvinnat/tejpat samt kabeltjuvar lite varstans.

Gubben sade : "Men vadå !!! tror du att du skall få en ny bil för de pengarna ? bilen startar ju det hör du ju själv!"

Och visst var det så , bilen startade men inte mycket mera , enda som fungerade var el-takluckan , inte ens mätarhuset gick.
Osv..
En sådan bil är ju värd endast 0:- kr då det kostar minst 50 000:-
att byta "allt" på en e32a , även om man gör det själv.
Bara komplett avgasystem , bromskivor och en komplett topp med packningar blir ju dyrt.
Kanske borde fotografera liken man kollar på och hänga ut på internet som "veckans skabbholk" :-)
Sämsta säljarna är ju de som har almänt låg bmw kunskap , de tror ett vrak är värt 35 000:- bara för attt bilen kostade 400 000:- för 12 år sedan...
Näe , skulle vilja köpa en 735 att ha undertiden jag mekar med v12an men får nog tyvärr avstå ännu en tid. :-(

"Två ton annars får det vara för min del"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.