AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
824

färg på kabel på 320 87 till varvräknaren

Visa användare
162
e30cab
E34 525 -91 2
E30 320 blivit 325
någon som vet vilket stift det är ifrån säkringsboxen? har lagt 325 motor i och varvR funkar inte vet att det är stift Nr:8 på 325:ans kabelhärva men vilken är det på 320:ins någon som vet blir knäckt på att köra utan varvräknare, ekonomi mätaren funkar inte heller någon som vet hur det åtgärdas?!

Mvh Håkan
Visa användare
162
e30cab
E34 525 -91 2
E30 320 blivit 325
ingen som vet detta eller vart man finner el schema till en 320 87?
Visa användare
162
e30cab
E34 525 -91 2
E30 320 blivit 325
???????????????????????????
Är det inte SI-Batterierna som tagit slut, för enligt vad jag hittar i haynes skall det vara samma.

____
En bil skall ha minst 6 burkar

Länk
Visa användare
68
Awelon
525iT -02
Jag har en lite liknande fråga, tyckte det var onödigt att starta ny tråd..

Jag har en 318i - 86 som hastighetsmätaren inte funkade som den skulle på ( funkade ibland o ibland inte ) Så jag köpte instrument panel från en 320i på skroten. Jag hade inte varvräknare o ekonomi mätare på min gamla instrumentpanel. Men det var det på denna. Tvivlade på att det skulle funka, men det viktiga var ju att få en fungerande hastighetsmätare(o trippmätare)

Saken är att dom funkar! Iaf ekonomi mätaren. Varvräknaren rör sig o så, men den visar inte rätt varvtal. Den visar nog ganska rätt på låga varv, men på högre visar den för lågt.

Är det någon som har en aning om hur/om man kan kalibrera den?

Finns där en är det ju roligt om den funkar som den ska =)

Tack på förhand

/ Fredrik
na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Skulle tro att det är SI-batterierna som är dåliga...
Kolla under GDS/mektips står hur man byter där.
I övrigt finns det mängder om detta skrivet på forumet.
/Björn

du kan ju inte ta en varvräknare från en bil med sexa och sätta i en bil med fyra, då visar den ju fel :)

några har sagt att det skall finnas en omställare på varvräknaren där man kan ställa om det är en 4:a eller 6:a

BMW, Bayerische Motoren Werke
Visa användare
68
Awelon
525iT -02
Bmwfreaken: Nä, men den hängde lixom bara med när jag köpte hastighetsmätaren. Brydde mig lixom inte om ifall den funkade el inte just då. (hade en tråkig klocka innan) Men nu när jag har den så vore det kul om man kunde kalibrera den.

Jag ska riva ner den igen o kolla om jag hittar någonstans där man kan ändra för det d usa. Tack för tippset iaf =)
Visa användare
162
e30cab
E34 525 -91 2
E30 320 blivit 325
det är ju så att en 320 har 6cylindrar samma mätare som 325 alltså, men varvräknaren funkar inte ändå och det är inte batterierna. har prövat 2 olika instrument hus!
jag har liknande problem, dvs varvräknaren funkar inte men SI batterierna är det inget fel på.

Bara man vet vilken kabel som ger signal så kan man dra en ny från tändningsminus på spolen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.