|
|
|
|---|---|
|
Jag vet att det finns mängder inlägg om detta men jag finner inte svaret jag vill ha... Min varräknare är död och några andra saker likaså... Är det någon som vet hur man kan se på SI-kortet att det är det som är felet? Kan man mäta R eller U eller nåt på det och på så sätt ta reda på om det är kortet det är fel på? Vilka mätvärden bör man isåfall få?? | |
|
1. Testa o byt säkringen till panelen mm. till en krafitgare. Funkar inte det: 2. Byt ut SI-batterierna och kolla ev efter brutna kretsar, taskiga lödninger o dyl. Om inte det hjälper: 3. Byt panel. Det gjorde jag efter alla tips jag fick. Kollade upp o testade allt ovan, men fick endå inte panelen till o funka, så ja bytte ut den o vips. Nu funkar allt klockrent igen. //Nord |
|
|
ett annat okoventionellt tips... hade rostlagat bilen o bla lagat batteri lådan.. skruvade i hop o varvräknaren fungerade inte.. hmm jaja det fick väl vara... lysssnade på motorn i stället. tog bort minus polen i dag o när jag satte dit den o startade bilen fungerade plötsligt varräknaren... kanske ngt att testa? |
|
|
Hmm, inte riktigt det svar jag sökte. Självklart KAN man byta hela paketet för saftiga slantar och kanske få det att funka men eftersom det är en del andra saker ur funktion i samma veva så vill jag veta först att det verkligen är kortet som är slut och inte något annat fel. Därför undrar jag om man kan mäta sig till huruvida kortet är oki eller ej. |
|
|
Då får du väl sitta o göra små mätninger mellan olika kretsar som är till jusst dom delarna som inte fugerar. En fråga bara. Har du haft bilen avställd eller liknande en längre tid? SI-batterien vara urladdade bara. Prova att plocka ur dom och ladda, men helst byta batterier på en gång. Och glöm INTE att lyfta av polerna på batteriet innan du börjar plocka med panelen, annars är den snart körd. (har erfarenhet av det :)) //Nord |
|
|
Vad är det för andra saker som är ur funktion? ____ En bil skall ha minst 6 burkar Länk |
|
| Stereo och C-lås samt "ekonometern". | |
|
Då låter det ju som att det inte är panelen det är fel på. Men c-låset och panelen går väl inte på samma säkring heller? iaf inte på min. Skummt //Nord |
|
| Nä, jag håller med dig. Dock slocknade allt vid samma tillfälle så på något sätt verkar de ju hänga ihop. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.