|
|
|
|---|---|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jag har ställt frågan tidigare och fick då ett svar här på forumet. För ett år sedan hittade jag ett "privat bilregister" på nätet, svart bakgrund med lite gröna linjer eller liknande på. Det var ett mer utförligt register där man fick reda på lite mera. Är det någon som vet vilket jag menar eller som har ett annat register tillgängligt? / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
Jag tror det bilregistret du tänker på togs bort. Här finns ett annat bilregister: Länk /Anders |
|
| Det där bilregistret var riktigt dåligt... | |
|
Carl L, Vad är du misnöjd med! Var glad att någon lägger ut ett register även om det har brister. Om du är missnöjd fixa ett eget eller anvisa ett bättre! Vad som skiljer det register som beskrivs i första inlägget mot det i andra, är att i det första fick du shassinummer, men sökfunktionen är oerhört mycket bättre i det andra. Jag använder det registret rätt ofta, OBS du kan söka på ofulständiga reg. nr. mvh BLJ |
|
|
Tycker också att det fungerar på ett tillfredställande sätt! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
ormen |
helsike vad många bmw du hade "bmw-beroende", kul med en sällsynt gammal M5, säg till när du säljer den! är klart intresserad(som säkert 10000 andra) förresten nån som vet länken till det registret där man knappade in chassinumret o fick reda på det mesta om en bmw? "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
ormen// Länk /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Ormen! Här är länken du söker! Länk mvh BLJ |
|
|
bengt: Oj oj oj, vad känsligt det där var för dig Bengt! Får jag inte tycka vad jag vill i ett fritt land?! Jag vill faktiskt kunna skriva vad jag tycker utan att bli hackad på! Det jag är missnöjd med är att av de 8 olika bilar jag sökte efter så fanns bara en med i det registret, de andra hittade den inte. På mekonomens hemsida kan man söka på bilar med hjälp av reg. nummer, det funkar bättre där (alla bilar finns med t.ex) Man kan inte söka på ofullständiga reg. nummer dock. Mvh /Carl |
|
Ormen; ja den har lite kul historik med. Allt är till salu för rätt pris men mitt "rätta" pris är nog så högt att den aldrig blir såld ;-) Ni övriga; tack för svaren, tyvärr har jag redan dessa sidor...men de kan ni ju inte veta när jag inte skrev att jag hade dem. Hoppas någon får fram ännu en bra länk till ett register!! / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
Carl// 50% av min bilpark finns ej med i mekonomens databas... Vad var det för bilar som du inte hittade i "aeroregistret"? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Bör vara detta. Länk Mvh Stephan |
|
ormen |
tackar för länken. bmw-beroende: maila gärna priset du vill ha till: zevil@msn.com man vet aldrig, jag kanske blir ännu mer intresserad om den är fin! gärna nån bild också... som sagt, man vet aldrig "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
Carl L! På det här forumet försöker vi hjälpa varandra! Ursäkta att komenterade ditt inlägg. Tack Stephan 735i. Den länken hade jag inte. Mekonomens register är bra men omfattar ju bara bilar som dom har delar till! mvh BLJ |
|
Stephan735i; tack för länken, det var den jag sökte efter! Ormen; det är bättre om du kommer och tittar på den om du är köpsugen så får vi diskutera priset... / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
| hur kommer det sig att när jag söker på en bil jag äger som är en 73:a, så kommer det upp ett första reg.datum från 76? | |
bmwracing |
Dodger: även om bilen är tillverkad -73 så blev den väl inte inreggad och såld förrän -76. därför står det så... nu har dom visst helt slopat årsmodeller och går enbart efter första reg. datum. |
|
Typiskt nog verkar det som om sidan Stephan länkade till har dött. Bara att hålla tummarna på en återkomst. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.