AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
861

kan man enkelt koppla så "parkeringsljuset" är igång på läge "0"

Hejsan Alla, har precis skaffat mig en M5 00 (1vecka) som jag är jättenöjd med förrutom att den drar lite väl mycke olja för att vara så pass ny bil(5900mil) men man får tydligen leva med det.

Tillbaka till ämnet så undrar jag om man enkelt kan koppla så att parkeringsljuset är igång när ljusknappen är i läge "0" så man slipper hålla på att ändra varje gång man startar/stannar bilen.

hoppas ni fattar vad jag menar

ps whooho..min första post hära :)

/Fredde
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
är bilen importerad?
har för mig att det går att programera om så att du får "halvljusautomatik" dvs. halvljus+parkering slås på när nyckeln vrids om (om ljusknappen är i halvljusläge")
vet absolut inte säkert men tror det är så på nyare bilar!

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

Länk
Yep´s det är precis det jag är ute efter, så slipper man "nöta" på xenon under dagtid :).

man kan ha halvljus + parkering så att det slås på automatiskt, det jag vill åstakomma är att parkering och dimljus slås på när jag vrider på nyckeln (alltså ha ljus knappen i läge "0" med dimljus och parkljus )

Bilen är svensksåld.

/Fredde
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
På E38:an (och därmed antar jag att det är samma på E39:an) så är det så här:

Har man kopplat in automatiskt halvljus via datorn så stängs halvljuset av tillsammans med tändningen om har har man vredet i läge 2.

Dock stänger den fortfarande INTE av parkeringsljuset om ljusknappen står i läge 1 av någon outgrundlig anledning vilket stör mig likamycket som det kommer störa dig..

Så om inte E39 skiljer sig mot E38 så är frågan relevant och kvarstår: kan man på något enkelt sätt fixa det?

// CLiFF
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.