|
|
|
|---|---|
NiklasE28 |
Jag tror inte att det är sant men biljäveln drar 2.25 l/m en 528-84 hur i helvete kan det komma sig nån som har förslag innan jag skrotar bilen. //Niklas |
| Låter som hål i tanken, det är ju mer än min Firebird med en 5,7L V8. | |
Hello Nasty |
Kolla tempgivaren till vattnet sitter tre givare vid termostathuset, kan nästan garantera dig att det är tempgivaren som är dålig. pris ca:200kr MVH/Henrik Kör tills det rasar |
NiklasE28 |
Hej Henrik. Påverkar tempgivaren bränsleförbrukningen??? MVH//Niklas |
Hello Nasty |
Tempen påverkar bensinförbrukningen, vad tror du kallstartventilen styrs av? MVH/Henrik Kör tills det rasar |
NiklasE28 |
OK då ska jag kolla det genast. Tack för hjälpen. MVH//Niklas |
eddie |
Har samma problem här med en 525 aut.Drar som f.n nu när de börjar bli kallt ca 2liter\m Drive Like U Stole IT !!!! |
professorn |
Om du blandar ut bensinen med 50% vatten så "lurar" du motorn och därmed halveras bensinförbrukningen |
anderz |
Skarp professor!!!! |
Diesel_Power |
om man blandar med 50% vatten så lär man ju lura motorn, att den inte får smörjning fast den inte får det, för om ja inte har helt fel så lär en sån blandning göra så att raset kommer som ett brev på posten Turbo Diesel är det enda rätta |
BMW 525 24V |
Helt rätt Diesel :)) håller med dig Drive Like U Stole It |
NiklasE28 |
Hej jag kan bara säga att tempgivaren är det inte har nu bytt den och märker ingen skillnad kan det däremomt vara styrenheten.Är det någon duktig BMW meck som har tips. //Niklas |
|
Kallstartsventilen då? -ridern- 525i 1990 24V |
|
Hello Nasty |
Har du kollat så sladden till tempgivaren är hel så du inte har ett kabelbrott? Sen har du ju som personen innan skriver som jag även nämnde innan kallstarten, styrboxen kan det vara men det är sällan det blir något fel på den, oftast så lägger den av helt o hållet när den går sönder....dvs. bilen startar ej! Kolla styrtrycksventilen, så du inte ligger o åker med skyhögt bränsletryck. MVH/Henrik Kör tills det rasar |
|
Se till att motorn går upp till rätt arbetstemp,byt bränslefilter och slå gärna i en flaska rengöring för spridarna. Habbe |
|
PIST OFF |
Nasty:. Var sitter den ventilen du nämnde?? 20tum SPLITT |
Hello Nasty |
På bränslerälsen, klockan som ser till att det är rätt bränsletryck, sitter även en vakumslang till klockan för att reglera trycket vid olika varvtal. MVH/Henrik Kör tills det rasar |
NiklasE28 |
Hej och tack för alla svar.Med risk för att vara lite bakom så undrar jag om man kan och i så fall hur man testar styrtrycksventilen, ska man byta ut den eller kan man kolla trycket eller spänningen på något sätt. Mvh//Niklas |
Hello Nasty |
Åk till en verkstad så kollar dom detta rätt enkelt. MVH/Henrik Kör tills det rasar |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.