AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
559

2.25 liter/m

NiklasE28
Jag tror inte att det är sant men biljäveln drar
2.25 l/m en 528-84 hur i helvete kan det komma sig nån som har förslag innan jag skrotar bilen.

//Niklas
Ur
148
Urslund
528iA Touring 1999
Låter som hål i tanken, det är ju mer än min Firebird med en 5,7L V8.
Hello Nasty
Kolla tempgivaren till vattnet sitter tre givare vid termostathuset, kan nästan garantera dig att det är tempgivaren som är dålig.

pris ca:200kr

MVH/Henrik

Kör tills det rasar
NiklasE28
Hej Henrik.

Påverkar tempgivaren bränsleförbrukningen???

MVH//Niklas
Hello Nasty
Tempen påverkar bensinförbrukningen, vad tror du kallstartventilen styrs av?

MVH/Henrik

Kör tills det rasar
NiklasE28
OK då ska jag kolla det genast.
Tack för hjälpen.

MVH//Niklas
eddie
Har samma problem här med en 525 aut.Drar som f.n nu när de börjar bli kallt ca 2liter\m

Drive Like U Stole IT !!!!
professorn
Om du blandar ut bensinen med 50% vatten så "lurar" du motorn och därmed halveras bensinförbrukningen
anderz
Skarp professor!!!!

Diesel_Power
om man blandar med 50% vatten så lär man ju lura motorn, att den inte får smörjning fast den inte får det, för om ja inte har helt fel så lär en sån blandning göra så att raset kommer som ett brev på posten

Turbo Diesel är det enda rätta
BMW 525 24V
Helt rätt Diesel :))
håller med dig

Drive Like U Stole It
NiklasE28
Hej jag kan bara säga att tempgivaren är det inte har nu bytt den och märker ingen skillnad kan det däremomt vara styrenheten.Är det någon duktig BMW meck som har tips.

//Niklas
Kallstartsventilen då?

-ridern-

525i 1990 24V
Hello Nasty
Har du kollat så sladden till tempgivaren är hel så du inte har ett kabelbrott?

Sen har du ju som personen innan skriver som jag även nämnde innan kallstarten, styrboxen kan det vara men det är sällan det blir något fel på den, oftast så lägger den av helt o hållet när den går sönder....dvs. bilen startar ej!

Kolla styrtrycksventilen, så du inte ligger o åker med skyhögt bränsletryck.

MVH/Henrik

Kör tills det rasar
Ha
64
Habbe
524 TD -84
Se till att motorn går upp till rätt arbetstemp,byt bränslefilter och slå gärna i en flaska rengöring för spridarna.

Habbe
PIST OFF
Nasty:. Var sitter den ventilen du nämnde??

20tum SPLITT
Hello Nasty
På bränslerälsen, klockan som ser till att det är rätt bränsletryck, sitter även en vakumslang till klockan för att reglera trycket vid olika varvtal.

MVH/Henrik

Kör tills det rasar
NiklasE28
Hej och tack för alla svar.Med risk för att vara lite bakom så undrar jag om man kan och i så fall hur man testar styrtrycksventilen, ska man byta ut den eller kan man kolla trycket eller spänningen på något sätt.

Mvh//Niklas
Hello Nasty
Åk till en verkstad så kollar dom detta rätt enkelt.

MVH/Henrik

Kör tills det rasar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.